4915
Sök

Hjälp kopplings problem

13 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
hej min koppling tar inte har inget tryck alls provade att lufta i går å då fick jag tryck men det försvan igen har köpt en luftningsverktyg som jag koppla till däcket men det kommer bara luft från niplen men ingen vätska va kan det vara för fel.....

Evildan
2 januari 2014
Otät huvudcylinder?

Antar att du fyllt på vätska innan du luftade och fyllt på innan det tog slut igen under luftningen.

13 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
japp jag fylde på hela tiden otät huvud cylider  skulle man inte märka någon form utav att det läcker någonstans ?
å var sitter huvudcylidrn är det vid pedalen ??

5 932 Inlägg
13 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
en ford galaxy ..tänkte på det med huvud cylidern innan med men kan inte se att det läcker någonstans men det är kanske bäst att byta den ändå

Evildan
2 januari 2014
ronny369 skrev:
en ford galaxy ..tänkte på det med huvud cylidern innan med men kan inte se att det läcker någonstans men det är kanske bäst att byta den ändå

Om det är tätt på utsidan av rör/slangar så har du förmodligen ett internt läckage på huvudcylindern, därav att det kommer luft trots att du luftar systemet.

Vettemannen
2 januari 2014
ronny369 skrev:

Det behöver inte läcka utan det kan vara så att det läcker igenom vid cylindern så att kolven inte kan bygga upp tryck. Skulle nog gissa på bromscylindern.

/Benny

13 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
ok tack grabbar ska fixa en ny å se om det hjälper

Sök