Hej, köpte en chippad bränslebox idag av en snubbe och han sa att det satt viking chip i den men när jag kollar på chippet så ser jag varken logga eller något som kännetäcknar viking..
Vad är det för ship?
Vissa faller för Grupptryck andra faller för Laddtryck!
de där är ett orginalchip..... å jag tvivlar att han har kunnat få bort orginal etiketten utan att ta sönder den för å kunna nolla chippet innan han la in ny data på de så återigen, de där chippet är helt orginal.
fast tittar man på ettiketen på högra sidan så har han ryckt upp den lite,han kanske tänkte nolla chippet då han kanske inte får tag i tomchip ....sen finns det en annan grej till vikings värsta chip så krävs det mer minne är vad standardchipen klarar av så bränna viking special går ej på dom små 256 minnes kretsar....
fast tittar man på ettiketen på högra sidan så har han ryckt upp den lite,han kanske tänkte nolla chippet då han kanske inte får tag i tomchip ....sen finns det en annan grej till vikings värsta chip så krävs det mer minne är vad standardchipen klarar av så bränna viking special går ej på dom små 256 minnes kretsar....
Han sa att han hade 250hk med det chippet och det funkade bra som fan och sedan så har det blivit en stor luftbubbla under lappen som ser ut som en rektangel det går att se om man kollar noga.
Vissa faller för Grupptryck andra faller för Laddtryck!
då vet han nog inte vad han pratar om,för på ett orginalchip så får du inte ens ut det....o vikings värsta kräver både tändchip samnt 3 tums lmm samnt gröna r-spridare o annan turbo så tvivlar på det...kan säga han har nog blåst dig på rätt chip för det är orginal,fråga han vad han laddade med det samnt vilket bränsletryck o vilka spridare han hade...så får du svar.
nr på chippet är mjukvaruversionen dvs volvos Bosch nr är det som står utanpå boxen exvis 0 280 000 984
man kan ju läsa ur chippet o jämföra det med ett motsvarande orginal förutsatt att man har en eprom brännare o en enkel hexeditor. brukar stå viking i ascii fältet strax över Cheksumman göran brukar sätta egna ettiketter på chippen det går dock att vika undan lappen när man solar dom men den brukar inte sitta särskilt bra efteråt.