Civic type R FN2 Tdracing import *Hjälp med motor färg?

Bilen inhandlades den 24/2-12 för att vi behövde mindre bil en min tidigare ST220. Denna bil kommer bli övningsbil för min dam som skall ta körkortet så vi äger den tillsammans. Givetvis så har jag hjärntvättat henne och hon vill ha nytt ljud och massa skoj i den med :) Givetvis väntar vi inte med att börja bygga så denna bil går in och ut ur garaget för jämnan :)
  • 67 Följare
  • 135 834 Visningar
  • Projektet avslutat 5 januari 2014
Grimfrost
13 september 2013 · 57 Inlägg

sjukt fina bilder \m/

"Peace means reloading your guns"
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
13 september 2013 · 2 405 Inlägg

Tackar smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Johanness
16 november 2013 · 853 Inlägg

Är det stop i bygget nu?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
16 november 2013 · 2 405 Inlägg

Bilen är ute för försäljning hos 3ndcars eller via mig privat. Försäkrings bolaget fick något spel och tror att jag åker bently så känner inte att de e värt att ha kvar den mot kostnaderna

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 december 2013 · 2 405 Inlägg

Liten update efter som bilen står kvar på uppfarten min.
Strax efter att jag la ut bilen för försäljning så sket det sig lite, bilens ratt började slå åt sidan så bilen fick en tur in till Honda.. Felsökning för 2500 och de hävdade att styrenheten för EPS´en (elektrik power steering).
Nå väl anade att de visste va de snackade om och 9600 kr senare (dyr jävla dosa) så kvarstod felet.. Innan bilen gick in på honda så felsökte jag bilen själv. Jag hitta att driv axeln var kass och nämnde detta till honda. Visade sig givetvis att det var det som gav problem med styrningen med. Så nu e man närmare 15 000 fattigare och har nya drivaxlar med. Men den går som en dröm igen iaf.

Har nu hittat en ny bil som jag vill ha så bilen kommer tyvärr slumpas iväg för under pris då jag e lite för exatied på att bygga på nya smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
CTR-Jante
26 december 2013 · 301 Inlägg

Fick du betala styrenheten med??

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 december 2013 · 2 405 Inlägg

Jag köpte den själv o lät inte dem montera de, skall ringa dem imorgon o fråga va de e de håller på med. Över två veckors felsökande och de ger mig två fel. Inget av felen var ett riktigt fel och felet som jag redan nämnt när den kom in har ignorerats som dessutom visade sig vara problemet

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 december 2013 · 2 405 Inlägg

Lite possetiva vibbar så här i slutet. Bestämt mig för att sälja bilen själv istället för via bil firma. Så nu skall bilen servas och sedan besiktigas så de e fritt fram till april 2015 smile

Bilen har tagit en sving upp med röster så med lite tur kanske bilen kan nå topp 500 på garaget innan jag säjer den. Iaf med denna fart.

12 utmärkelser nu så är ganska så nöjd med bilen big_smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Tricitum
26 december 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
Lite possetiva vibbar så här i slutet. Bestämt mig för att sälja bilen själv istället för via bil firma. Så nu skall bilen servas och sedan besiktigas så de e fritt fram till april 2015 smile

Bilen har tagit en sving upp med röster så med lite tur kanske bilen kan nå topp 500 på garaget innan jag säjer den. Iaf med denna fart.

12 utmärkelser nu så är ganska så nöjd med bilen big_smile

lycka till.
Jag håller tummarna att du lyckas smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
29 december 2013 · 2 405 Inlägg

Skaffade en ny detalj till bilens interiör idag efter mycket klagomål om höga hastigheter.
Försökte lägga in bild men min telefon vill inte va med hmm för er nyfikna så finns bilden på den på bilens sida. Sista bilden

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
5 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Nu har jag en köpare som kommer i veckan och bilen kommer få en ny lycklig ägare.

Jag kommer därför starta mitt nya projekt som ni kan hitta på nedanstående länk. Detta projekt startar innan inköp av bilen som folk tidigare önskat, där kommer jag förklara vad jag tittar efter mm när jag köper bilen. Jag hoppas att ni som följt mig tidigare kommer att fortsätta på nästa projekt och tackar er som följt mig så här långt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p3911764

God fortsättning!

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang