Kommer inte in i min bil!!

zemet
14 december 2013 · 4 041 Inlägg

Vettemannen skrev:

jperss10 skrev:
ja och det var det jag frågade om, ifall det på något sätt kan orsaka någon skada! Att det blir tyngre att styra är väl ganska logiskt!

Varför ska det vara logiskt? Du KAN ju inget om bilar som du skrev tidigare.

/Benny

Var nu inte sån benny:) Att han vet att remmen går till styrservon och att han vet att det ens finns något som heter styrservo tyder ju på att han besitter viss kunskap:)

Det bör inte vara någon fara att köra utan den remmen om den endast går till styrservon! Det blir tungt att styra i låg fart men när du väl fått upp hastigheten blir det mycket enklare:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 december 2013 · 14 061 Inlägg

zemet skrev:

Vettemannen skrev:

jperss10 skrev:
ja och det var det jag frågade om, ifall det på något sätt kan orsaka någon skada! Att det blir tyngre att styra är väl ganska logiskt!

Varför ska det vara logiskt? Du KAN ju inget om bilar som du skrev tidigare.

/Benny

Var nu inte sån benny:) Att han vet att remmen går till styrservon och att han vet att det ens finns något som heter styrservo tyder ju på att han besitter viss kunskap:)

Det bör inte vara någon fara att köra utan den remmen om den endast går till styrservon! Det blir tungt att styra i låg fart men när du väl fått upp hastigheten blir det mycket enklare:)

Haha! Ja, lite kunskap besitter han ju tydligen. Har varit med om att sitta i den bogserade bilen så det går rätt tungt att styra i låg fart inget roligt alls.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zemet
14 december 2013 · 4 041 Inlägg

Jag har kört långt och fort utan servo och det går allt. Men det är tungt för armarna:) Jag har dock kört 12 mil utan servo som längst och det gick bra. Förr i tiden så hade man ju inte ens servo på bilarna så du behöver inte oroa dig för körningen utan servo.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 december 2013 · 14 061 Inlägg

zemet skrev:
Jag har kört långt och fort utan servo och det går allt. Men det är tungt för armarna:) Jag har dock kört 12 mil utan servo som längst och det gick bra. Förr i tiden så hade man ju inte ens servo på bilarna så du behöver inte oroa dig för körningen utan servo.

Men bilar utan servo är ju betydligt mer lättstyrda än bilar med trasig servo.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zemet
14 december 2013 · 4 041 Inlägg

Vettemannen skrev:

zemet skrev:
Jag har kört långt och fort utan servo och det går allt. Men det är tungt för armarna:) Jag har dock kört 12 mil utan servo som längst och det gick bra. Förr i tiden så hade man ju inte ens servo på bilarna så du behöver inte oroa dig för körningen utan servo.

Men bilar utan servo är ju betydligt mer lättstyrda än bilar med trasig servo.

/Benny

Körde en 740 utan servo så det fungerar allt. Han kan ju utan problem köra den till verkstaden eller var det nu är han skall flytta den. Skulle dock inte rekomendera att använda den som pendlarbil i detta skick...

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 december 2013 · 14 061 Inlägg

zemet skrev:

Vettemannen skrev:

zemet skrev:
Jag har kört långt och fort utan servo och det går allt. Men det är tungt för armarna:) Jag har dock kört 12 mil utan servo som längst och det gick bra. Förr i tiden så hade man ju inte ens servo på bilarna så du behöver inte oroa dig för körningen utan servo.

Men bilar utan servo är ju betydligt mer lättstyrda än bilar med trasig servo.

/Benny

Körde en 740 utan servo så det fungerar allt. Han kan ju utan problem köra den till verkstaden eller var det nu är han skall flytta den. Skulle dock inte rekomendera att använda den som pendlarbil i detta skick...

Detta håller jag med dig om. Till verkstad är det okay......bara det inte är vääääääldigt långt dit!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
n_andersson
14 december 2013 · 689 Inlägg

Vettemannen skrev:

jperss10 skrev:
Yes, kom in i bilen.
Bände försiktigt upp dörren, använde sedan plastkilar som man har när man lägger laminatgolv för att fixera dörren!! Förde sedan i en järnstång och kunde öppna dörrhandtaget från insidan.

En ny fråga, varför bilen ståt är att drivremmen gått sönder. Ny är inköpt och skulle bytas, såg då att även remmen till servon var kass.
Min fråga, är det någon större fara att köra utan remmen till styrservon?

HAHAHA!!!!!!! Du gjorde min dag!!!

/Benny

Ja jävlar vilket moget svar! Nej det är ingen fara

partyvan
14 december 2013 · 1 071 Inlägg

Är ni säkra på att remmen inte går till nått annat än bara servo?
Lite jobbigt om tex vatten pumpen drivs på samma

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Kroel
8 januari 2014 · 48 Inlägg

sätt fyr o ta ut försäkring!

///American Muscle\\\
Linuspw
8 januari 2014 · 60 Inlägg

jperss10 skrev:
Låter konstigt kanske men har en clio -99, bilen har stått oanvänd ett par veckor nu
och när jag skulle öppna den idag gick det inte!
Det går inte att öppna bilen med fjärren till centrallåset för det händer ingenting, troligtvis är det batteriet i bilen som är kasst. Det går heller inte att öppna med nyckel då alla bara snurrar, dvs har förmodligen kärvat!

Hur kommer jag in i bilen? Ideer någon?
Måste komma in för att komma åt och öppna huven!

Mitt tips, Slit lös grillen. Dra i vajern, Ta lös batteriet Och byt/ladda batteri.
Smartaste knepet då det är fjärr och Går ju att fixa grillen senare.
Vajern Sitter där så det är bara rycka i den så öppnas huven!

Saab 900 (1985)
Saab 9-5 aero "Råttan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang