Hjälp, snabb fråga ang. köp av b5234t motor...

Nybakk_240 DREAMTEAM
8 maj 2007 · 248 Inlägg

någon som vet vad man bör tänka på vid köp av en b5234t motor?
Är det skillnad på motorerna i olika årsmodeller?
Isåfall vilka skillnader? För & nackdelar?

vill veta så mkt som möjligt tack smile

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Volvo 244 DL Turbo "8000 milaren" (1978)
Saab 9-3 TTiD Vector "DailyBlue" (2009)
Volvo 244 GL-R "7000 milaren" (1990)
Kettunen
8 maj 2007 ·

Kan inte så mycket om alla modellerna men du bör ju titta så inte några lagrer är slut i alla fall, Och att det är bra komp i den

Nybakk_240 DREAMTEAM
8 maj 2007 · 248 Inlägg

Kettunen skrev:
Kan inte så mycket om alla modellerna men du bör ju titta så inte några lagrer är slut i alla fall, Och att det är bra komp i den

Okej, tack, jo den ska nog plockas isär och sånnt och allt ska kollas göras iordning.
Vill gärna ha fler svar...
ville veta vilken motor av alla dessa som är slitstarkast och vad som skilljer dessa motorer från varandra beroende på årsmodeller och allt.

nån som kan tippsa mer?

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Saab 9-3 TTiD Vector "DailyBlue" (2009)
Volvo 244 GL-R "7000 milaren" (1990)
Volvo 244 DL Turbo "8000 milaren" (1978)
Marlboroman
8 maj 2007 · 8 234 Inlägg

94-99 är de likadana i stort sett, kan skilja lite på spridare och turbo beroende på årsmodell. 00 och framåt skiljer det en hel del, men de är bättre, då de har uppfrästa vevhus, lättare vevaxlar och andra toppar (kommer inte ihåg vilket är d-portstopparna kom)

Sen beror det ju på va du ska ha motorn till? Göra en schysst bruksmaskin eller vässa? Och framför allt: va får det kosta?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Nybakk_240 DREAMTEAM
8 maj 2007 · 248 Inlägg

Marlboroman skrev:
94-99 är de likadana i stort sett, kan skilja lite på spridare och turbo beroende på årsmodell. 00 och framåt skiljer det en hel del, men de är bättre, då de har uppfrästa vevhus, lättare vevaxlar och andra toppar (kommer inte ihåg vilket är d-portstopparna kom)

Sen beror det ju på va du ska ha motorn till? Göra en schysst bruksmaskin eller vässa? Och framför allt: va får det kosta?

Okej, okej.
Det ska nog vässas en hel del smile och kosta vad det kosta vill... det får ta hur lång tid det vill också. villle ha en bra uppfattning om vilken årsmodell´s motor som kanske är bäst.
säg att jag ska vässa den också nu då. då ska den vässas ordentligt...
vilken skulle tåla mest? OBS! ska ju fortfarande ha bilen på gatan.

MVH

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Volvo 244 GL-R "7000 milaren" (1990)
Saab 9-3 TTiD Vector "DailyBlue" (2009)
Volvo 244 DL Turbo "8000 milaren" (1978)
Nybakk_240 DREAMTEAM
8 maj 2007 · 248 Inlägg

Ps! ((( En Streetmachine ))) Ds!

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Saab 9-3 TTiD Vector "DailyBlue" (2009)
Volvo 244 DL Turbo "8000 milaren" (1978)
Volvo 244 GL-R "7000 milaren" (1990)
AudiFors
10 januari 2014 · 906 Inlägg

Vilka bilar fick denna motor i sig då? smile

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang