Mercedes 290TDT 96 SRS LAMPA

Blomdahl94
13 januari 2014 · 143 Inlägg

Hej som rubriken lyder har jag problem med att SRS lampan börjat lysa.
Den började lysa efter jag bytte pasagerardörr när jag flyttade över airbagen från den gamla dörren till den nya. Strömmen hade varit bruten länge innan men någonting verkar blivit fel ändå..

Bilen har varit inne på på felkodsavläsning och det går inte att "nolla" bort problemet.

Någon som har tipps vad man kan göra för att fixa problemet? (Koppla så att lampan lyser en viss tid och ssedan slocknar? Eller ersätta airbagen med ett motstånd?)


Tacksam för hjälp!

Opel Manta (1980)
mb_pucken
13 januari 2014 · 5 088 Inlägg

Vad sa felkoden?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Blomdahl94
13 januari 2014 · 143 Inlägg

Felkoden säger endast för låg spänning. ( ej lämmnat till mercedes för att avläsa utan till en mindre verkstad.)

Opel Manta (1980)
Mercedesturbodiesel Sothora <3
13 januari 2014 · 1 201 Inlägg

typ kabelbrott i dörren kanske?

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Blomdahl94
15 januari 2014 · 143 Inlägg

Det är möjligt, ska kolla om kablen är skadad !
"05 Tändkrets sidoairbaig passagerarsida för litet motstånd" Är den exakta felkoden
"03 Batterispäning för låg" Även den felkoden

Kan man koppla så att lampan lyser när den ska bara via tändningen på något enkelt sätt?

Tack!

Opel Manta (1980)
xXSammy
15 januari 2014 · 6 579 Inlägg

Blomdahl94 skrev:
Det är möjligt, ska kolla om kablen är skadad !
"05 Tändkrets sidoairbaig passagerarsida för litet motstånd" Är den exakta felkoden
"03 Batterispäning för låg" Även den felkoden

Kan man koppla så att lampan lyser när den ska bara via tändningen på något enkelt sätt?

Tack!

Airbag lampan ska släckas sist, gör den inte det blir det tvåa.

Kolla kontakter under passerar stolen.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang