3146
Sök

Fanns Volvo 850(854/855) i bakhjulsdrift original?

1 534 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Som rubriken, vet att 850 är framhjulsdrivet, men fick höra av någon att det fanns i första början då 850 tillverkades, jag har svårt att tro på det, men vem vet?

Gorgilus addictus
4 770 Inlägg
13 december 2006
Nepp, Finns inga  850 med bakkrafs.....finns möjligtvis vissa som har byggt om sj..men finns inte från fabrik smile

Allt för den där jävla hatten!

Rörpulare
1 453 Inlägg
13 december 2006
De har ja svårt att tro... dock 4 hjulsdrift fast den kopplar ju ut sig efter 30 km/h och i sen när bilen känner på sig alltså ej permanent..fast de skulle vara nice me bakhjuls drift smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 december 2006
nissan 200sx skrev:
fast de skulle vara nice me bakhjuls drift smile

ja håller med, skulle dom ha bakhjulsdrift skulle det bli nästa bil för mej

Jonas

390 Inlägg
14 december 2006
Fanns några 850 testbilar som var bakhjulsdrivna men då var väl bara karossen 850 antar jag. Hörde nyligen från en man här i trakterna som på någon vänster skulle få hem en 850 från australien som var bakhjulsdriven. Kan ha fel men det var vad jag fick höra iaf.

2 953 Inlägg
14 december 2006
har sett en bakhjulsdriven 850 på nätet en gång som dom hade fixat bakhjulsdriften själv men dom skull bygga a-traktor av den

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

608 Inlägg
14 december 2006
volvo__mannen skrev:
nissan 200sx skrev:
fast de skulle vara nice me bakhjuls drift smile

ja håller med, skulle dom ha bakhjulsdrift skulle det bli nästa bil för mej

för mej me!

old volkswagens never die,they just get lower:D

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
16 december 2006
xorox_88 skrev:
har sett en bakhjulsdriven 850 på nätet en gång som dom hade fixat bakhjulsdriften själv men dom skull bygga a-traktor av den

vem i helvete bygger en a-traktor av en 850?

Team Insane Racing

67 Inlägg
16 december 2006
finns inget

845 Inlägg
16 december 2006
njenej inte en 850 med bakhjulsdrift.. tongue

Fotograf
1 319 Inlägg
5 maj 2007
Malm3n skrev:
xorox_88 skrev:

fanns en kille på blocket som hadde gjort traktor av en volvo s70R så det är väll inte så omöjligt..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

557 Inlägg
5 maj 2007
fredda_king: Haha, jo den har jag också  sett. Antingen är man helt dum i huvudet eller ganska tät om man bygger en traktor av en S70R.

//Jerry

300 Inlägg
5 maj 2007
fredda_king skrev:
Malm3n skrev:
xorox_88 skrev:

fanns en kille på blocket som hadde gjort traktor av en volvo s70R så det är väll inte så omöjligt..

finns en i forserum som byggde en 740 trackor med x70 front.. kanske va den..

Fotograf
1 319 Inlägg
5 maj 2007
142R skrev:
fredda_king skrev:
Malm3n skrev:

finns en i forserum som byggde en 740 trackor med x70 front.. kanske va den..

men det var en s70R för det var en s70 raktigenom  karros inredning allt.  bild på motorn avslöjade det sista:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

6 Inlägg
5 maj 2007
Kan har vart en krockad s70R som han byggde om eller så är människan rätt stor plånbok ;P

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 maj 2007
Kompisen byggde traktor av en då hyffsat ny Opel Manta, så varför inte? Han fick tag på en smälld och satte igång. Den blev bra, var med i Bilsport när det begav sig...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Supraman
2 300 Inlägg
5 maj 2007
nissan 200sx skrev:
De har ja svårt att tro... dock 4 hjulsdrift fast den kopplar ju ut sig efter 30 km/h och i sen när bilen känner på sig alltså ej permanent..fast de skulle vara nice me bakhjuls drift smile

Nej har aldrig funnits.
Dock så är det fullt möjligt att det fanns testbilar med bakhjulsdrift.

Sen för att klargöra en sak ang awd.

awd är alltid inkopplad viscon som haldex, minst 5% av kraften går alltid till bakhjulen.
Jag vet jag har ägt två. Diffspärren som finns på awd kopplas dock ur över 40 km/h

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök