Mitsubishi Evo IV: Började som en vanlig renovering men blev lite mer!

Då har man äntligen funnit suget till att lägga upp en tråd på projektet som till en början var tänkt att bara original renoveras men som visade sig till slut att suget efter en riktigt rolig gatbil uppkom så får se vart man landar!
  • 36 Följare
  • 22 755 Visningar
  • Uppdaterades senast 6 februari 2014
saalex
6 januari 2014 · 8 Inlägg

Smuurf skrev:
Hej o hoppas att alla har haft en trevlig jul och grymt nyår för det har jag haft.  Dock inte blivit mycket aktivitet i verkstan då jag fixar med lite annat just nu för att få till finanserna till inhandlingarna som komma skall! smile

Ville bara säga egentligen att jag tycker att alla ska passa på o gå in o läsa landracings nya upplaga av deras webbaserade tidning Speed magasinet för på sidan 8 så har man lyckats komma med med evon på en hel sida!! smile http://landracing.se/speedmagazine-nr-2-uppe-nu/

Trevlig läsning för alla o go fortsättning!

Trevligt grattis!!! smile

Toyota supra "leksaken" (1994)
Smuurf
8 januari 2014 · 388 Inlägg

saalex skrev:

Smuurf skrev:
Hej o hoppas att alla har haft en trevlig jul och grymt nyår för det har jag haft.  Dock inte blivit mycket aktivitet i verkstan då jag fixar med lite annat just nu för att få till finanserna till inhandlingarna som komma skall! smile

Ville bara säga egentligen att jag tycker att alla ska passa på o gå in o läsa landracings nya upplaga av deras webbaserade tidning Speed magasinet för på sidan 8 så har man lyckats komma med med evon på en hel sida!! smile http://landracing.se/speedmagazine-nr-2-uppe-nu/

Trevlig läsning för alla o go fortsättning!

Trevligt grattis!!! smile

Tackar hoppas du hade en trevlig läsning smile

Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
Skoda Superb "Paddan" (2017)
Smuurf
29 januari 2014 · 388 Inlägg

Så där då nu var det nya kammar beställda också men det var tyvärr 2-3 veckor leverans på dom då dom ska tillverkas först smile blev en uppsättning special kammar som tillverkas genom dynotech och tror dom kommer funkar riktigt bra till den nya setupen wink

Kommer även att börja bygga om alla tryckrör och eventuellt fixa med Downpipen så den blir klar också nu när man fått hem den kylaren som är tänkt att användas smile fick bli en evo 7-9 kylare från Japp pendla och anledningen det fick bli en sån är ju för att anslutningarna på dom sitter lite annorlunda så att det passar bättre pga den nya placeringen av turbon! smile

Återkommer underhållen om man nu får med sig kameran bara.

Skoda Superb "Paddan" (2017)
Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
Smuurf
6 februari 2014 · 388 Inlägg

så där har tyvärr inte hänt så mcket mer med bilen nu heller då jag har lite annat som måste bli klart först men dock har jag hunnit med o beställa lite mer grejer! smile

nu är ferrea ventiltätningar och även kiggly ventilfjäderkit beställt så borde kommer hem under nästa vecka får vi hoppas så kan jag åtmintone montera ihop toppen så att den blir klassad som färdig att montera i bilen! smile

ursäkta att det går lite långsamt men ekonomin måste ju gå runt också men planen ligger fortfarande i att den ska vara redo att åka iväg o mappas nu i slutet av april så jag kämpar vidare och tar kort så fort det händer något synligt! smile

Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
Skoda Superb "Paddan" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang