Volvo 740 Gle -88 B230e Problem.

Jontews
19 september 2013 · 11 Inlägg

Tjenare! köpte en bil för 2 veckor sen och när ja körde hem den gick den skit bra och de va inga problem. sen stog bilen 1 vecka och nu i måndags började jag köra med den hela tiden. så i Tisdags när ja åkte hem från jobbet behövde ja tanka så åkte o gjorde det och efter det började det....
När bilen blir varm börjar bilen hacka o bluddra och baktänder. den kan stå och bluddra i 30 sek innan den till slut dör. Soppapumpen under lät konstigt så ja bytte den men den nya börjar också låta så efter 15 min på tomgången och samma sak händer att bilen dör. Skulle behöva tips på vad de kan vara.
Kan de vara soppapumpen i tanken om den har det?

MVH Jonas

Henkix
19 september 2013 · 6 737 Inlägg

känns som problemet ligger i tanken.

antingen är filtret täppt ,
pumpen i tanken går ej eller
slangen från pumpen upp ut tanken är skadad. tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Jontews
20 september 2013 · 11 Inlägg

Kollade precis med slangen från tanken och såg att det inte kom någon soppa från pumpen i tanken när bilen va igång.... så antingen är de stopp eller så har pumpen gett upp wink

Henkix
20 september 2013 · 6 737 Inlägg

plocka upp armaturen så märker du vad som är galet tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Jontews
24 september 2013 · 11 Inlägg

Bytte soppapump i tanken idag och skiten går fortfarande kasst.... dör när han blir varm och misständer något förjävligt..... ibland hoppar den igång ett tag men oftast inte... fan kan va felet?

Henkix
24 september 2013 · 6 737 Inlägg

kan de va skit som satt sej i ledningen mellan pump under bilen o tanken?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Jontews
24 september 2013 · 11 Inlägg

tycker inte att det ska vara det nu för pumpen under bilen låter knappt något nu så låter mycket bättre! ska byta tändmodul imorn och om de inte hjälper så får ja fortsätta felsöka wink

Henkix
24 september 2013 · 6 737 Inlägg

Jontews skrev:
tycker inte att det ska vara det nu för pumpen under bilen låter knappt något nu så låter mycket bättre! ska byta tändmodul imorn och om de inte hjälper så får ja fortsätta felsöka wink

aha va bra att den börjat tystna tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Nickeboii
24 september 2013 · 762 Inlägg

Kolla så att det inte är Luftmängdmätaren, det skulle jag säga är felet smile

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Jontews
24 september 2013 · 11 Inlägg

vart sitter den på b230E? för vid luftfiltret sitter de ingen!

Henkix
25 september 2013 · 6 737 Inlägg

det är den där stora klumpen under insuget som är luftmängdsmätare på en sånhär motor tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Jontews
25 september 2013 · 11 Inlägg

Okej ! får kolla om allt fungerar som de ska ! annars om ja söker på en sånn finns de ingen begagnad haha!

Jontews
5 oktober 2013 · 11 Inlägg

Har hittat ett hål mellan insuget och luftmängdmätaren i den tjocka slangen men vet inte vad den heter så kan inte hitta den... nån som vet va den heter?

Drönirettab
5 oktober 2013 · 21 761 Inlägg

Jag brukar iaf kalla den för "gummibälg", men vilket korrekt tekniskt namn den har vet jag inte. smile

endorfinslaven
5 oktober 2013 · 671 Inlägg

När det sker ta bort skruvkorken på bilmunstycket på fuelrailen och där sitter en "bilventil".
Koppla på en tryckmätare och se ifall du har bränsletryck eller pys ventilen för o se ifall det sprutar.
Antar att den ser likadan ut som på min 940...

Drönirettab
5 oktober 2013 · 21 761 Inlägg

B230E har ingen fuelrail, det går en separat slang från bränslemängdmätaren till varje spridare. smile

endorfinslaven
5 oktober 2013 · 671 Inlägg

okidoki

då kanske du kan tipsa trådskaparen om hur han kollar att han får soppa fram till spridarna.

Sossobabe
13 februari 2014 · 32 Inlägg

plocka bort en spridare ta en tomflaska kör på starten ngn sec så kan man se om de kommit ngt bränsle, har samma problem med min typ, ingen tomgång och skulle de dö "utan mening" så har man ingen chans till att starta den igen förens den stått i många timmar, men skulle man stänga av bilen så startar den igen efter! vad kan det vara för fel, har bytt o-ringarna på insprutarna

Jontews
14 februari 2014 · 11 Inlägg

Tack för alla svar men hitta tillslut att hallgivaren spöka! så nu kan man åka utan att slippa stanna o kyla ner motorn hela tiden ! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang