Kan man göra en Clio mk3 1.2 16v rolig?

Först och främst var bilen tänkt att underlätta för mig, då jag var trött på underhållsmeck och medföljande extra kostnader.. Sen ville tankarna åt ett annat håll..;) Hur kan man göra en Clio mk3 1.2 16v, rolig?
  • 9 Följare
  • 3 543 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 februari 2014
wccmarcus
11 februari 2014 · 192 Inlägg

Vintern hade nästan passerat helt, 2011, då jag kände att jag var trött på att meka med vinterbilen.. Något var tvunget att göras!
En vän till mig tipsade mig om en deal som hans vän på Hedin bil kunde lösa. 16 000:- för en inbytesbil, om den var besiktigad och skattad. Jag tog med kvinnan i mitt liv (som nu är min fru) och åkte iväg till hedin, man kunde ju alltid ta en titt på vad som fanns inne.. smile
Det blev affär! Bytte in våran vinterbil/övningskörningsbil (Renault 19 med 25k på mätaren) och köpte en Clio mk3 1.2 16v -08. En kort provtur med en titt på förbrukningen fick avgöra wink

Kort efter köpet så började det klia i fingrarna och frågan ställdes till mig själv: -Vad kan man förbättra? smile

Renault Clio III 1.2 "Pendlarn" (2008)
BMW M3 e46 "Oxfordgrön" (2001)
Steenzor
12 februari 2014 · 489 Inlägg

Skall följas!

wccmarcus
12 februari 2014 · 192 Inlägg

Steenzor skrev:
Skall följas!

Kul!
Ska bara leta upp alla bilder man tagit. Det har grejats lite wink

Renault Clio III 1.2 "Pendlarn" (2008)
BMW M3 e46 "Oxfordgrön" (2001)
MhGren Bubblameck
13 februari 2014 · 232 Inlägg

Har en kompis som snackat lite om att göra nåt liknande, så jag följer här och ser hur det ska gå till! wink

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960
BilTokig93
20 februari 2014 · 236 Inlägg

nej

BMW E91 330i "Brukis" (2007)
wccmarcus
21 februari 2014 · 192 Inlägg

MhGren skrev:
Har en kompis som snackat lite om att göra nåt liknande, så jag följer här och ser hur det ska gå till! wink

Kul! Finns din kompis här på garaget också?

BMW M3 e46 "Oxfordgrön" (2001)
Renault Clio III 1.2 "Pendlarn" (2008)
wccmarcus
21 februari 2014 · 192 Inlägg

volvo-s40-93 skrev:
nej

Haha smile Tack för ditt raka svar men det verkar råda delade meningar om detta wink

BMW M3 e46 "Oxfordgrön" (2001)
Renault Clio III 1.2 "Pendlarn" (2008)
MhGren Bubblameck
22 februari 2014 · 232 Inlägg

wccmarcus skrev:

MhGren skrev:
Har en kompis som snackat lite om att göra nåt liknande, så jag följer här och ser hur det ska gå till! wink

Kul! Finns din kompis här på garaget också?

Nej det gör han tyvärr inte hmm Han har dessutom ett par andra projekt som han vill göra klart först, men sen så kanske!
Han har snackat om att sänka, trimma ( och byta till 1.4 motorn) lite kjolar och ljud osv tongue

Senast redigerat av MhGren (22 februari 2014)

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960
wccmarcus
22 februari 2014 · 192 Inlägg

MhGren skrev:

wccmarcus skrev:

MhGren skrev:
Har en kompis som snackat lite om att göra nåt liknande, så jag följer här och ser hur det ska gå till! wink

Kul! Finns din kompis här på garaget också?

Nej det gör han tyvärr inte hmm Han har dessutom ett par andra projekt som han vill göra klart först, men sen så kanske!
Han har snackat om att sänka, trimma ( och byta till 1.4 motorn) lite kjolar och ljud osv tongue

Ok. Jag känner igen det där, att ha flera projekt samtidigt wink
Ett hus att greja med, att garage att inreda utefter drömmar, en M3:a att pilla med och Clion som man vill hitta på några saker med...att det bara är 24 timmar under ett dygn... wink

BMW M3 e46 "Oxfordgrön" (2001)
Renault Clio III 1.2 "Pendlarn" (2008)
bbellman Retarded or just Overjoyed
23 februari 2014 · 353 Inlägg

Allt går bara man vill, ska bli kul att se hur detta projekt slutar smile

Skoda Superb "Laurin Klement" (2018)
MhGren Bubblameck
23 februari 2014 · 232 Inlägg

wccmarcus skrev:

MhGren skrev:

wccmarcus skrev:
Kul! Finns din kompis här på garaget också?

Nej det gör han tyvärr inte hmm Han har dessutom ett par andra projekt som han vill göra klart först, men sen så kanske!
Han har snackat om att sänka, trimma ( och byta till 1.4 motorn) lite kjolar och ljud osv tongue

Ok. Jag känner igen det där, att ha flera projekt samtidigt wink
Ett hus att greja med, att garage att inreda utefter drömmar, en M3:a att pilla med och Clion som man vill hitta på några saker med...att det bara är 24 timmar under ett dygn... wink

Alltför sant! Ibland önskar man att dygnet var lite längre tongue

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960
wccmarcus
23 februari 2014 · 192 Inlägg

bbellman skrev:
Allt går bara man vill, ska bli kul att se hur detta projekt slutar smile

Visst är det så smile

Renault Clio III 1.2 "Pendlarn" (2008)
BMW M3 e46 "Oxfordgrön" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang