Audi A4 B5 1.8 (icke turbo) billig säkning, råd och tips tack!

lotek9003
24 februari 2014 · 30 Inlägg

Hej,

Ena fjädern gick av på bilen under vintern och jag har totalt ledsnat på att pendlarbilen ser ut som en jeep, speciellt fram. Då den är brutalt mycket högre fram än bak. Dämparna i sig är friska och fina (15.000 välservade mil, många saltfria dessutom.)

Jag är på jakt efter en billig sänkning utan att tappa allt för mycket komfort, bilen är just nu 11cm hög fram, och 8cm hög bak, mätt från däcket till skärmkanten. Så ett väghållningskit på 60/40 bör ju få bilen nästan helt i nivå. (5cm fram, 4 bak?)

Jag undrar vad ni som har B5'or har gjort för att få bilen helt i nivå, sett från hjulhuset.

Hur dålig är komforten i ett bar budgetcoils? om man inte sänker dom helt galet mycket dvs?
Är ett 'väghållningskit' att föredra? Med dämpare och fjäder dvs.

Jag undrar även om man inte kan ta kompletta stötdämpare ifrån en B5 TS 1.8t (icke quattro) då dom mig veterligen är fabrikssänkta? eller är min 1.8t mycket lättare i fronten så vikten blir fel?

Tacksam för alla svar jag kan få!
/Mathias

Honda Civic Aerodeck VTi (MC2) "Busbrukisen" (1998)
St3v3
24 februari 2014 · 357 Inlägg

Jag köpte sänkningsfjädrar för 600:- på ebay.de och kör med original stötdämpare och det funkar riktigt fint

Ulf_W bilder.ulfw.se
24 februari 2014 · 1 103 Inlägg

http://www.ebay.de/itm/TA-Technix-Fahrw … 19ded6d014

Jag har ett sånt här kit på min tdi avant, och den är helt "rak". Fjädrarna är ju gjorda för att det ska se bra ut, inte att det sänker exakt 40 mm både fram och bak...
Med 60/40 kommer den bli lägre fram.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang