Volvo 740 se -92

740 projekt
  • 117 Följare
  • 196 846 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 februari 2014
emil_92
8 november 2013 · 460 Inlägg

FreddeJaokej skrev:
prem lagd, fyfan va roligt med snö smile

härligt!! tongue Jo e ju en så jävla go start på dagen när man kan åka på ställ hela vägen till jobbet! X)

emil_92
8 november 2013 · 460 Inlägg

Se där, lite närmre! smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-855129d4de010c2b3a843a7ba8aabb69.jpg

Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
11 november 2013 · 1 481 Inlägg

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan va orättvist! sad
Har regnat här nere i Växjö i två veckor nu, less på skiten!

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
emil_92
17 november 2013 · 460 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan va orättvist! sad
Har regnat här nere i Växjö i två veckor nu, less på skiten!

hahah tja du får trösta dig med att det töat i arvidsjaur senaste dagarna wink Och tror man engelsmännen ska de ju bli vinter i småland också i år wink

emil_92
17 november 2013 · 460 Inlägg

Tjena!



Vart borta med jobbet i veckan så inte hunnit bli nått mek förens i morse!  Lite OT men måste skryta när man får isklättra på arbetstid wink



https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-0b7564e9a25bf0728ca687fe9b41f885.jpg






Meket gick lite si sådär, fick för liten mutter av volvo (till styrleden).



https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-b66994e8c8210a6e9193f48e89acf6e4.jpg



Börjat slita sönder gamla avgassystemet. Grenrörsbultarna var inga problems alls! smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-1365023be12960851f93193408228e26.jpg



Tyvärr så fick ja inte loss den avdragna bulten. Ska ja prova att skaffa en rörtång eller lämna in den för att svetsa dit en mutter på måndag?



https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-a18aee9d6ef23625a7ca4737406ad03d.jpg

emil_92
24 november 2013 · 460 Inlägg

tjena!


Nya avgassystemet på! smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-b617d5d5d612e73e87f39f74d8d7c308.jpg


Passformen var faktiskt ganska bra när man bytte ut hela skiten wink


Fick hem muttern o slängde på den


https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-5f084c4c794c1e03c8b5caf3ff565bc6.jpg




Sen hittade ja anledningen att hanbromsen bara tog på ena sidan wink


https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-0b81f84e693f300ea5122c7ad1929811.jpg

Henkix
24 november 2013 · 6 737 Inlägg

fan så snyggt med nytt avgasrör, ser ju kromat ut big_smile
men den ser ut att behöva en underredsbehandlig, fanns ju inte mycket underredsmassa där tongue

Senast redigerat av Henkix (24 november 2013)

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
emil_92
24 november 2013 · 460 Inlägg

Henkix skrev:
fan så snyggt med nytt avgasrör, ser ju kromat ut big_smile
men den ser ut att behöva en underredsbehandlig, fanns ju inte mycket underredsmassa där tongue

Om de ändå var de wink

Jo hade ju vart fint! Frågan är om de inte kan bli värre av att kapsla in rosten? eller gäller det bara fukt?

Sen kommer så är de ju så svårt med vart man ska sätta gränsen, skulle ju behöva blästras också... wink

Henkix
24 november 2013 · 6 737 Inlägg

emil_92 skrev:

Henkix skrev:
fan så snyggt med nytt avgasrör, ser ju kromat ut big_smile
men den ser ut att behöva en underredsbehandlig, fanns ju inte mycket underredsmassa där tongue

Om de ändå var de wink

Jo hade ju vart fint! Frågan är om de inte kan bli värre av att kapsla in rosten? eller gäller det bara fukt?

Sen kommer så är de ju så svårt med vart man ska sätta gränsen, skulle ju behöva blästras också... wink

bättre att spraya på något på rosten än att den är helt "bar" så att säga. dock kommer den ju tillbaka efter ett tag igen om man inte väljer att blästra bort den först.
jag tänkte dock mer på att underredsmassa såg ut att slitits bort här o var så det bara var röd färg kvar under bilen, där kan man ju spraya på lite wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
emil_92
24 november 2013 · 460 Inlägg

Henkix skrev:

emil_92 skrev:

Henkix skrev:
fan så snyggt med nytt avgasrör, ser ju kromat ut big_smile
men den ser ut att behöva en underredsbehandlig, fanns ju inte mycket underredsmassa där tongue

Om de ändå var de wink

Jo hade ju vart fint! Frågan är om de inte kan bli värre av att kapsla in rosten? eller gäller det bara fukt?

Sen kommer så är de ju så svårt med vart man ska sätta gränsen, skulle ju behöva blästras också... wink

bättre att spraya på något på rosten än att den är helt "bar" så att säga. dock kommer den ju tillbaka efter ett tag igen om man inte väljer att blästra bort den först.
jag tänkte dock mer på att underredsmassa såg ut att slitits bort här o var så det bara var röd färg kvar under bilen, där kan man ju spraya på lite wink

Jo de e bra du e på mig! wink

Kanske skulle köra såhär: spola av under med högtryck, låta den stå i garaget tills den är snustorr, köra hammarlack på rosten och underredsmassa på resten! Borde la ge ganska mycket i förhållande till arbete! smile

Henkix
25 november 2013 · 6 737 Inlägg

emil_92 skrev:

Henkix skrev:

emil_92 skrev:

Om de ändå var de wink

Jo hade ju vart fint! Frågan är om de inte kan bli värre av att kapsla in rosten? eller gäller det bara fukt?

Sen kommer så är de ju så svårt med vart man ska sätta gränsen, skulle ju behöva blästras också... wink

bättre att spraya på något på rosten än att den är helt "bar" så att säga. dock kommer den ju tillbaka efter ett tag igen om man inte väljer att blästra bort den först.
jag tänkte dock mer på att underredsmassa såg ut att slitits bort här o var så det bara var röd färg kvar under bilen, där kan man ju spraya på lite wink

Jo de e bra du e på mig! wink

Kanske skulle köra såhär: spola av under med högtryck, låta den stå i garaget tills den är snustorr, köra hammarlack på rosten och underredsmassa på resten! Borde la ge ganska mycket i förhållande till arbete! smile

javisst det funkar ju det också wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
ErsdaHL
5 december 2013 · 600 Inlägg

vad arbetar du med ? :>

emil_92
12 december 2013 · 460 Inlägg

ErsdaHL skrev:
vad arbetar du med ? :>

Bergsjägarsoldat smile

Henkix
20 februari 2014 · 6 737 Inlägg

hur går det fööör han här? big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
oppermann
20 februari 2014 · 53 Inlägg

Lite kult med den magnet knoppen på sida 2 som du tog bort wink
Ä ju te as gamla mobiler !

emil_92
21 februari 2014 · 460 Inlägg

Henkix skrev:
hur går det fööör han här? big_smile

De går riktigt kasst tyvärr... Ja har i princip gett upp hela projektet.. Fick inte bukt på handbromsen och sen råkade ja köra ner i diket långt ute i skogen. Var  en halvmeter snö så blev ingen skada på bilen men när vi skulle höja den för att få under plank kollapsade ca 30- 40 cm tröskel.. helt rötet..

Sen börjar rosten komma tillbaka i dörrar och skärmkanter (blästrade ju inget när ja lacka om den).

Känns riktigt tråkigt att behöva kasta in handduken men det finns en gräns för hur mycket tid och pengar ja klarar av att lägga ner.. Det sentimentala värdet är dock stort för mig så om ja finner en möjlighet kommer ja kanske spara bilen tills om några år för att sedan totalrenovera den..

Annars kanske man ska skrota bilen. minnas min trogna kärra så som jag kört den och inte låta den stå och bli en rosthög i en lada som gnager bak i huvudet..


Hade de inte vart för rosten hade jag fortsatt!

Annars så mekar ja lite med min 850 t5-R men målet är att starta på nytt med en amazon till våren/sommaren!! smile och den ska va rostfri wink

emil_92
21 februari 2014 · 460 Inlägg

oppermann skrev:
Lite kult med den magnet knoppen på sida 2 som du tog bort wink
Ä ju te as gamla mobiler !

Har ju kvar panelen med magneten kvar, saknar dock telefonen wink

Henkix
22 februari 2014 · 6 737 Inlägg

emil_92 skrev:

Henkix skrev:
hur går det fööör han här? big_smile

De går riktigt kasst tyvärr... Ja har i princip gett upp hela projektet.. Fick inte bukt på handbromsen och sen råkade ja köra ner i diket långt ute i skogen. Var  en halvmeter snö så blev ingen skada på bilen men när vi skulle höja den för att få under plank kollapsade ca 30- 40 cm tröskel.. helt rötet..

Sen börjar rosten komma tillbaka i dörrar och skärmkanter (blästrade ju inget när ja lacka om den).

Känns riktigt tråkigt att behöva kasta in handduken men det finns en gräns för hur mycket tid och pengar ja klarar av att lägga ner.. Det sentimentala värdet är dock stort för mig så om ja finner en möjlighet kommer ja kanske spara bilen tills om några år för att sedan totalrenovera den..

Annars kanske man ska skrota bilen. minnas min trogna kärra så som jag kört den och inte låta den stå och bli en rosthög i en lada som gnager bak i huvudet..


Hade de inte vart för rosten hade jag fortsatt!

Annars så mekar ja lite med min 850 t5-R men målet är att starta på nytt med en amazon till våren/sommaren!! smile och den ska va rostfri wink

nää sad skrota tycker jag inte du ska göra. ta isåfall o renovera den när du känner för det elr sälj den smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Volvomart
25 februari 2014 · 12 Inlägg

Prem lagd smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang