Volvo 7,2,9-serie KÖPRÅD

SunYours
25 februari 2014 · 26 Inlägg

Hej hur är det med 740 och 240 samt 940 och alla andra i dom serierna vilka är värd att satsa på som första bil.

Är det bara rat efter 35.000 mil eller är alla slitage delar bytta då drar dom överdrivet mycket håller dom?

Kom gärna med all kritik och possitiva tankar runt dessa bilar sitter nämligen och funderar vilken jag ska satsa på vill ha en bil som är hållbar och går samt att dom inte ska se allt förj*vliga ut.

Tack på förhand för alla seriösa svar.

BMW 523i e60 "E60" (2007)
tvedberg
25 februari 2014 · 773 Inlägg

SunYours skrev:
Hej hur är det med 740 och 240 samt 940 och alla andra i dom serierna vilka är värd att satsa på som första bil.

Är det bara rat efter 35.000 mil eller är alla slitage delar bytta då drar dom överdrivet mycket håller dom?

Kom gärna med all kritik och possitiva tankar runt dessa bilar sitter nämligen och funderar vilken jag ska satsa på vill ha en bil som är hållbar och går samt att dom inte ska se allt förj*vliga ut.

Tack på förhand för alla seriösa svar.

alla gammla volvo bilar bara går och går. jag skulle satsa på någon utav serierna med årsmodell 88b och framåt för då är det lh2,4 som är lättare att felsöka fel i motorn och bättre rost skydd.

jag skulle valt 240 för får mycket skönare och längre häng på vintern smile och snyggare enlikgt mig.

Brinnut
26 februari 2014 · 61 Inlägg

Jag hade en sunkig 740, den bara gick och gick. Flygturer över gupp, refuger och kantstenar var inga konstigheter alls. Fick byta hjul några gånger bara.

240 däremot, fy fan sån skit. Inte en del som håller.

Så ska du köpa skit så köp en 740.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 februari 2014 · 17 546 Inlägg

En 240 är väl lite väl gammalt nuförtiden? En 740 av senare modell är nog bäst bil för pengarna. Som en biltidning skrev en gång. "Ska bilen ge upp bör man lägga en tegelsten på gaspedalen och efter en vecka så skär den nog ihop"

En gubbkörd 740GL -90 är min rekommendation.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang