2301
Sök

Sänka vw ännu mera fast ja har coils.

48 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Tja ja har coils på bilen. Men tycker bilder ja ser på andra golf 3or ser lägre ut . Behöver man bygga om fjädertornen ? Skulle va gött med ett svar

287 Inlägg
28 februari 2014
Är dom skruvade till botten? hjälpfjäder kvar? genomslagsgummit kvar?
Vet att en kompis hade lite samma problem han körde 16" med smala däck och han fick inte ner bilen "tillräckligt" fram, men bak gick att sänka mycket.

klabbarpan
3 041 Inlägg
28 februari 2014
Vilka coils har du? Iaf bort med hjälpfjädern, kan även sitta en liten plastbit mellan justering och fjäder (kan knarra gott dock utan) samt genomslagsgummina.

48 Inlägg
1 mars 2014
Trådstartare
Får börja med genomslagsgummina bak e tillräkligt. Skulle vilja ha fronten lägre. Alla batterier oh låda slutsteg väger bly så coilsen ligger i bött. .jag har Ta technix inte dom bästa men de fick bli dom då ja inte har rika föräldrar hehe. Ska ta en titt imorn på gummina..

Fri fart för ett fritt folk!
14 772 Inlägg
1 mars 2014
nixon89 skrev:
Vilka coils har du? Iaf bort med hjälpfjädern, kan även sitta en liten plastbit mellan justering och fjäder (kan knarra gott dock utan) samt genomslagsgummina.

hjälpfjädern är högst 1cm höga när dom är komprimerade då lär redan dämparen ligga i botten så det lär inte hjälpa något. så var det iallfall på mina raceland coils jag hade på min golf 2

risken med att sänka ner den så mycket och ta bort hjälpfjädern är att den hoppar snett och går av när det studsar  hjälpfjädern sitter enbart där för att hålla fjädern på plats när man sänker mycket

Kör fort så hinner inget hända...

pim_pim
1 mars 2014
Du kan även köpa andra justerbara topplagringar, dom brukar sänka 15-20mm. big_smile

Sök