13353
Sök

Ska man köpa Ford ST220?

12 086 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Min bror har letat ny bil ett tag nu och har envist bestämt sig för att han vill ha en Ford Mondeo ST220.

Eftersom brorsan inte kan något om bilar och att jag kommer få sköta alla ev lagningar den så undrar jag vad man ska se upp för och om det är värt att köpa någon alls?  Hur mycket soppa drar dom, jag har fått för mig de är törstiga värre. Jag har även förstått att de rostar som gamla åplar.

Vad finns för utrustning och vad är standard?

Vad säger juryn?
Senast redigerat av Germax (5 mars 2014)

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 mars 2014
Tror Ford Focus ST är en roligare bil, med volvofemman i. smile

Huruvida de skiljer mycket i pris i inköp/reservdelar kan jag inte svara på däremot.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 174 Inlägg
5 mars 2014
TurbOla skrev:
Tror Ford Focus ST är en roligare bil, med volvofemman i. smile

Huruvida de skiljer mycket i pris i inköp/reservdelar kan jag inte svara på däremot.

stor skillnad på dom 2, speciellt i inköpspris.

st220 är en för jävla trevlig bil. ville länge ha en kombi 04a eller nyare med 6 växlade lådan. En bekant hade en i många år plåga den dagligen men inga direkta problem. Klart koppling bromsar m.m slits som på alla andra bilar när man kör, Nackdelen är att många kör ganska hårt med dessa, dom har väldigt trevlig motorkaraktär och inredningen är hur fin som helst.

Att jag inte valde denna bil utan satsa på e39 M sport touring blev att st 220 inte finns med dragkrok, hur löjligt som helst är knappast en "sportbil"

och att runt 13k mil är det väldigt vanligt med kamkedje haveri, gick på garantin för många men nu är åren uppe och då blir det jävligt dyrt.

Runt 40 finns det fina för, så lägger man 50 bör man få en extremt fin, finns hur många som helst så ta inte första bästa.

Förbrukning är 1.5 liter milen blandad, ej buskörning.

Sök