4597
Sök

Skoda pick-up -97, går bara ca. 10 sek. efter byte av dieselpump

Lite överallt..
612 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
Har efter byta av dieselpump på skodan lämnat iväg den för att ställa in pumpen rätt.

Fick ett samtal från verkstaden idag att den går som en klocka, i ungefär 10 sek. innan den dör. Oavsätt hur han gör så stannar bilen.

Han har själv funderat och kikat lite men kommer inte på vad det kan vara, liksom jag.

Elen är bytt från den pump som satt där till den nya, samt att han har kopplat upp bilen mot datorn och ser inga felkoder.

Någon som har vare med om någe liknande?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

9 150 Inlägg
22 augusti 2013
Hade liknande på min Vento TDI -97. Där fick dom gå in med datorn och tala om att det satt en ny pump på.

Lite överallt..
612 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
i.o.m att elen från den gamla pumpen sitter på den nya, så bör de inte vara något problem.
Tror inte den hade startat alls om problemet hade vara startspärren.

Men jag ska be han kika lite närmare på nått liknande

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
22 augusti 2013
A_Lindahl skrev:
Tror inte den hade startat alls om problemet hade vara startspärren.

Den gör exakt så om det är startspärren, dock går den bara i 5 sek inte 10.
Senast redigerat av Ulf_W (22 augusti 2013)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
22 augusti 2013
Om jag inte fel för mig så sitter startspärren i pumparna på dessa. Dessa pumpar är fruktansvärt dyra nya vet jag, runt 25000kr nya yikes svåra att hitta begagnade. Har en helt ny liggande i kartong som jag fått, om jag inte har fel för mig är det till den motortypen. Skulle du behöva vet du var du kan finna den wink
Senast redigerat av valle22 (22 augusti 2013)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Lite överallt..
612 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Så här efter några månader har jag ej lyckats få igång den, tagit bort cylindern i ventilen som påstås ska vara de som gör att startspärren blockerar bränslet, går dock likadant som förut.

Någon som har något förslag på hur man går vidare med detta problem? Koppla bort? Skarva? Byta? Vad och vart? Helt lost ang detta problem just nu.

Sök