11748
Sök

Köpråd: Skoda Rapid Fastback Elegance Style Plus 1.6 Tdi DSG7.

Forummoderator
18 558 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
Har någon en sådan? Följande utrustning ska köpas till:

Modell
Rapid Spaceback

Tillval
Elegance Style Plus

Motor
1,6 TDI 90 hk 7-vxl aut DSG
CO2 118 g/km
Exteriör
"svart metallic -4500:-"
0 krLättmetallfälgar 7J x 17

Interiör
-
Tillvalsutrustning
ESC PLUS inkl. ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, HHC och däcktrycksindikator
"CLIMATRONIC" - klimatanläggning med elektr. reglering med kombifilter
Bagagerumsmatta, vändbar matta (gummi/tyg)

Tjejen vill ha en ny bil. Det är hon väl värd.

3 354 Inlägg
7 mars 2014
Bluetooth?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Forummoderator
18 558 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
Seth skrev:
Bluetooth?

Det tror jag inte. Det är ju en jävla Skoda... Den har till och med en vanlig nyckel som ska sättas in i tändningslåset! Men det spelar ingen roll. Går billigt, ser ok ut. Vi har sjukt bra rabatter på just Skoda via jobbet så därför frågan.

Frågade tjejen och det var inget problem. Hon har sina skivor. Men visst: En bil från 2014 bör ju ha en rymlig hårddisk till stereon så jag ska ta upp frågan nästa vecka när vi ska titta på bilen.

5 173 Inlägg
7 mars 2014
Den borde finnas möjlighet till både aux och usb sd osv smile dock vet jag inte hur det är i just den stereon smile
Trevliga bilar smile provkört en och den var trevlig, tycker den är snygg smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

3 354 Inlägg
7 mars 2014
Hybridsmurfen skrev:
Seth skrev:
Bluetooth?

Det tror jag inte. Det är ju en jävla Skoda... Den har till och med en vanlig nyckel som ska sättas in i tändningslåset! Men det spelar ingen roll. Går billigt, ser ok ut. Vi har sjukt bra rabatter på just Skoda via jobbet så därför frågan.

Frågade tjejen och det var inget problem. Hon har sina skivor. Men visst: En bil från 2014 bör ju ha en rymlig hårddisk till stereon så jag ska ta upp frågan nästa vecka när vi ska titta på bilen.

kom igen wink t.o.m BT i min fabia wink samt aux-ingång.

Annars se till att välja till MDI så kan man plugga i ipods, mp3 spelare externa minnen etc

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Forummoderator
18 558 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
Seth skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Seth skrev:
Bluetooth?

kom igen wink t.o.m BT i min fabia wink samt aux-ingång.

Annars se till att välja till MDI så kan man plugga i ipods, mp3 spelare externa minnen etc

Den har BT (handfree telefon, Stereo) och navigation. Som en tidning skrev: "Budgetbil som duger bra" Jo. Vi är nere på 154'700:- Så kanske det blir köp. Men den ska tamigfan vara svart, glastak, med svarta fälgar. Troligen så löser försäljaren detta lät det som.

Jaja. En ny Skoda på tomten. Kul. Grannarna tror väl vi har gått i konkurs.

3 354 Inlägg
7 mars 2014
Verkar som ett vettigt köp.
Har "samma" motormodell i fabian i 90hk utförandet,
Dock så kan man känna att det vore skönt med automat så hoppas ni blir nöjda med den kombon

Forummoderator
18 558 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Ny bil beställd. Väntetid: 2-3 månader.

En Röd med Stylepkt plus "plus pkt" Inkl. Glastak, 17" svarta fälgar, svart inredning med röda sömmar i skålade sportstolar, farthållare, ACC helauto (Nej det var inte standard), larm, Xenon, Dimljus med autoturn, DSG7-låda, diesel, v-däck på 5-ekrade vinteralufälgar, motorvärmare, tonade rutor. Osv...

Enda grejen som irriterar mig: Bilen har inte keyless-go. Det gick inte att köpa till.

3 354 Inlägg
12 mars 2014
låter som ett "Lagomt" köp wink

Evildan
12 mars 2014
Grattis, kul med nytt.
Key-less blir man lite bortskämd med wink

Tror/hoppas ni (smurfan) blir nöjda med den, Skoda brukar leverera väl fungerande produkter.
Fast en ljusröd -86 Rapid skulle inte heller sitta fel wink

Hittade precis en sådan jag menade.
https://media.skoda-auto.com/Pictures/H … kt_jpg.jpg
Senast redigerat av Evildan (12 mars 2014)

Forummoderator
18 558 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
Grattis, kul med nytt.
Key-less blir man lite bortskämd med wink

Tror/hoppas ni (smurfan) blir nöjda med den, Skoda brukar leverera väl fungerande produkter.
Fast en ljusröd -86 Rapid skulle inte heller sitta fel wink

Hittade precis en sådan jag menade.
https://media.skoda-auto.com/Pictures/H … kt_jpg.jpg

Å herregud. En 86:a kanske inte är aktuellt. Bra mycket billigare i inköp dock.

Sök