11764
Sök

Dålig verkstad, anmäla/reklamera?

3 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Tjena!

Jag lämnade in min bil på verkstad för byte av koppling och turbo. Den är ännu inte klar efter TRE månader.

De har nästan betett sig illa mot mig då de har lovat att ringa mig angående prisuppgifter, ge förslag om vilken turbo som ska sättas i bilen osvosv. Men de har aldrig ringt mig, utan jag har fått ringa DIT och då säger han som svarar att de har glömt ringa, VARENDA GÅNG.

Det tog 1.5 månad för dom att bara beställa hem saker och varenda gång jag har varit in dit (2-3 gånger) för att hämta saker som har legat kvar i bilen så har inte ett skit gjorts på den.

När jag även har frågat de ungefär hur lång tid det kommer ta, så har de slingrat och kringlat och sagt att de inte vet. En kund ska väl få veta om det kommer ta 2 veckor eller 3 månader? Jag kunde ha ställt av bilen under den här tiden den har varit inne där och tjänat nån tusenlapp, men icke sa nicke!

I onsdags så LOVADE de mig att den skulle bli klar idag (Fredag 21/3), men självklart så blir den inte det... så jag får vänta tills nästa vecka istället.

Någon som vet hur man går tillväga för lösa detta på bästa sätt? Och jag är inte sugen på att ringa och bråka med verkstaden tongue

497 Inlägg
21 mars 2014
Hämta bilen och lämna på en annan verkstad?

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

3 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
JossanB skrev:

Tyvärr så tar inte alla verkstäder emot min bil hmm

338 Inlägg
21 mars 2014
jakobluthman skrev:
JossanB skrev:

Vad är det för bil

3 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
sweeken skrev:
jakobluthman skrev:
JossanB skrev:

Vad är det för bil

Subaru Impreza WRX STi 2003

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
21 mars 2014
jakobluthman skrev:
sweeken skrev:
jakobluthman skrev:

Vad är det för bil

Subaru Impreza WRX STi 2003

Du ska för det första se till att be om specen på allt de gjort att vad de använt och specifika kostnader på allt! Se till att du tar med dig någon så att du inte är själv och tar upp detta, sedan tycker jag absolut att du kan vara lite vass och se till att låta dem veta precis hur illa de skött det och diskutera kostnaden om du tycker det är högre än väntat. det borde luta åt 2-3 dagar i arbetstid, men de kan ju ha dragit ut på det och hämtat en mutter i taget big_smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

A.Sörman
1 299 Inlägg
21 mars 2014
Koppling å turbo byte typ tre till fem dagars jobb för vilken amatör verkstad som helst så. Tar det så lång tid ska du nog inte lita på att det blir bra heller

939 Inlägg
21 mars 2014
3 MÅNADER???   okey det e trångt å jäkligt men de borde ju lätt fixa det på 1v tycker ja=

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
21 mars 2014
är det en auktoriserad subaru-verkstad som beter sig på detta vis? eller är det en märkesoberoende mek?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök