13357
Sök

Köpa SUV i Usa, vilken bil ska jag välja?

1 Inlägg
30 mars 2014
Trådstartare
Hej,

Vi är en familj på 4 personer som precis har flyttat till Usa, Maryland, pga jobb och ska köpa en bil här. Jag har generellt ingen jättekoll på bilar och söker lite råd vad som kan tänkas vara bra att köpa. Hemma i sverige har jag en audi a4, men tycker generellt att den är lite liten och framförallt här så skulle den vara extremt liten, jämfört med alla andra vilket gör att man inte ser något när man kör. Så en SUV är att föredra.

Vi har varit runt och provkört och kollat lite idag dels på en Lexus RX350. Känns som en skön bil att köra, bra väghållning etc, lite multimedia med bluetooth, gps etc.  kanske aningen liten och jag tycker kanske inte att den är skitsnygg exteriört. Är det samma bil som säljs i sverige? blir lite konfiderad över hästkrafterna, i sverige står den att den har 450 hästkrafter men i usa 270 horsepowers. De kallar inte paketen riktigt samma sak här, men antar att det var executive eller sport som jag provkörde. Pris: ca. 48.000 USD (320.000 SEK)

Sedan var jag och kollade på ford explorer, en väldigt mycket större bil. Nästan lite väl stor men det kändes som att man fick mycket mer bil för pengarna. För ca 40.000 USD (260.000 SEK) får man sportmodellen inklusive allt. Stort bagage och 7 sits. Bluetooth grejor och multimedia med stor skärm även här. Sedan fanns ju även ford edge som var något billigare också. Någon som har erfarenhet från dessa?

Någon annan bil man bör kolla på istället? Honda Pilot, Toyota Highlander, Chevrolet Suburban (aningen stor kanske), Tahoe, någon GMC? Andra?

Behöver 2 bilar, tänkte väl köpa en ny och en begagnad lite mindre. Såg att de sålde en ny volkswagen tiguan för 20.000 ( 130.000 SEK) på ett ställe. Är det en ok bil?

Öppen för kloka synpunkter!!

Kommer väl troligen vara här några år sedan troligen flytta hem igen, någon som har erfarenhet av att flytta hem bilar, vad är kostnaden för att plocka över en bil från sverige till usa? Generellt så kostar väl bilarna här 50% av vad de gör hemma...

Tacksam för alla svar som jag kan få

Hälsningar

Micke

Offroad Racing
3 123 Inlägg
30 mars 2014
Eftersom jag är heeeelt opartisk så tycker jag du ska kolla på Cheva (eller GMC, det är samma bilar) Suburban eller tahoe.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök