2618
Sök

Fina lösningar på basbygge i Golf VR6.

58 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Tjenare
Jag ska köpa en Golf VR6 inom kort och detta är min första Golf och den ska "fixas"..
Har ni några fina lösningar på en låda som ska rymma 4st 10" basar?
Och hur är det med utrymmet i dörrarna?
Golf VR6 2.8 4-dörrars -93

MVH TriX

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

Team Autohifi!
865 Inlägg
23 april 2007
Hej TriX

Ang. baslåda, vad har du tänkt dig? har du ett element (=högtalare) idag som ska ner i bilen?
Det skiljer ganska mycket på olika bashögtalare i lådvolym, kan vara bra att veta model först, men inget är ju omöjligt;)

Sen i dörrarna så får du in 6.5" i dörrarna och du har kartfacks sidan. bör dock dämpas eller på annat sett få det lite stummare (slipper skrammel)
Du kan ha 4" på brädan i golf 3:an och det är rätt gött.

Hoppas att du vart något klockare?

Good Luck!

Byggare
202 Inlägg
23 april 2007
4st 10" är inga problem att trixa in i skuffen. Vänta tills du får hem bilen så du ser vad du har att jobba på.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

58 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
kul att många sriver.. sad men men jag har skaffat 3st QX 10"are och ett kicker kx1200 steg. nu är det bara ett litet problem kvar, hur ska jag få plats med 3 basar som bygger 80cm utan låda när skuffen e 90cm bred?? är det någon som har erfarenhet av bygge i golf vr6 eller liknande? skulle behöva någon sorts ritning på ett bygge som fungerar bra i en så liten bil som golfen.. tängte sätta (från vänster) -sne -rak -sne om ni fattar vad jag menar...
o sen vet jag inte hur många liter som krävs..  TriX

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

Sök