2211
Sök

Borttagning av lås

183 Inlägg
30 mars 2014
Trådstartare
Tjena..

Någon här som vet hur man plockar ner låset på en passat -99.
Dom svarta paddlarna har slutat funka får inte upp luckan.
Har tagit bort dom 4 muttrarna men sen tar det slut det sitter fast någon annanstans men hittar inte var.
Någon som vet hur det sitter fast eller har en länk som kan beskriva hur man demonterar detta.

Det är inte laddet som dödar.

604 Inlägg
30 mars 2014
Svarta paddlar på en lucka med lås? Du får nog bli lite tydligare.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

183 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
Vad jag menar är dom 2 svarta handtag som man trycker in för att öppna bakluckan.
Dom sitter fast på något sätt inne i dörren vid låskistan.
men frågan är hur dom sitter fast?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
31 mars 2014
Första frågan är om bakluckan är öppen eller stängd.

Du måste plocka ner inredningen på bakluckan så den är plåtren från insidan för att komma åt, där sitter låskistan med tre m8 om jag inte missminner mig och handtagen går med wire till låskistan. Du har även en kontakt till centrallåset.

Får du bort inredningen ser du hur det är monterat.

Är bakluckan stängd = gått i baklås finns risken att du måste bryta sönder inredningen för att komma åt, att göra jobbet från utsidan kan du glömma.

Jag tror att de fyra skruvarna du pratar om håller handtagen d.v.s. Hjälper inte dig alls.

Med vänlig hälsning, Z

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

183 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
Jag har fått bort inredningen och dom m8 men själva låskistan sitter fast i "paddlarna" som man öppnar luckan med. hur får man loss dessa från själva låskistan.

Tack

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
31 mars 2014
Gå in och regga dig på vagcat.com. Där kan du få fram en sprängskiss på hur det sitter, med alla detaljer.

Du ska söka på passat 3B - body och sedan lär du hitta

Med vänlig hälsning, Z

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

183 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
Okej tack så mycket...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
31 mars 2014
Här är den exakta länken

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/199 … 6/2714134/

Med vänlig hälsning, Z

Sök