Någon som har erfarenhet av bromsmannens bromsskivor?

Tommy275
29 mars 2009 · 5 Inlägg

Hej.

Jag funderar på att köpa bromsskivor av bromsmannen, hans skivor som han har nu är av märket BPI och dom är både borrade och slitsade. Tänkte bara ha dom i styling syfte inte för att få bättre bromsverkan, men samtidigt vill man ju inte få biltema kvalite.

Finns det någon som har erfarenhet av dessa skivor?

Skivorna finns på www.bromsmannen.se

Senast redigerat av Tommy275 (29 mars 2009)

Tommy275
29 mars 2009 · 5 Inlägg

Han har sålt över 4000 bromsskivor står det på hans sida.

Konstigt att ingen har erfarenhet av dessa.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 mars 2009 · 5 042 Inlägg

dom säljer ju för rätt bra märken med så why not ? Mena Brembo tex är ju inget skräp direkt.

C H E V R O L E T <3
KingWS6 TACS Medlem
29 mars 2009 · 457 Inlägg

Har bara hört gott. Har inget att referera till nu dock.

Erixzon
29 mars 2009 · 51 Inlägg

hallå smile jag kan säga att bromsmannens bromsar är riktigt bra... smile monterade på skivor och belägg runt om på en V70 -06 Diesel Taxi för ca 1,5-2 år sedan rullat 16 tusen mil. Igår såå satt jag dit nya bromsbelägg i fram på den. skivorna fanns knappt ngn kant på... smile sååå vad jag tycker om hans bromsar är att dom är skiiit bra!!!

Volkswagen Passat 1.8t "Erixzon" (2001)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
29 mars 2009 · 2 307 Inlägg

Erixzon skrev:
hallå smile jag kan säga att bromsmannens bromsar är riktigt bra... smile monterade på skivor och belägg runt om på en V70 -06 Diesel Taxi för ca 1,5-2 år sedan rullat 16 tusen mil. Igår såå satt jag dit nya bromsbelägg i fram på den. skivorna fanns knappt ngn kant på... smile sååå vad jag tycker om hans bromsar är att dom är skiiit bra!!!

Det sa väll det mesta dom måste va bra

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Erixzon
29 mars 2009 · 51 Inlägg

JaggaChafen skrev:

Erixzon skrev:
hallå smile jag kan säga att bromsmannens bromsar är riktigt bra... smile monterade på skivor och belägg runt om på en V70 -06 Diesel Taxi för ca 1,5-2 år sedan rullat 16 tusen mil. Igår såå satt jag dit nya bromsbelägg i fram på den. skivorna fanns knappt ngn kant på... smile sååå vad jag tycker om hans bromsar är att dom är skiiit bra!!!

Det sa väll det mesta dom måste va bra

Joo jag tycker det är ett väldigt bra exemplar.. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Erixzon" (2001)
bromsmannen
6 april 2014 · 33 Inlägg

Tummen upp smile

I dagsläget 2014 har vi ca 1,200st försänktborrade/slitsade och rostskyddsbehandlade bromsskivor (observera att skivorna inte är hålborrade och därför lämpar sig även för hårdare körning) samt ca 600 paket belägg av bra kvalite som tål mer värme än originalbelägg, slitagemässigt väldigt hållbara samt dammfria.

VH Andreas Bromsmannen.se

Volvo 960 "Limousine Pullman" (1993)
Mazda Miata (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang