SportPilot
Ubåtsingenjör
28 april 2014
· 7 248 Inlägg
Kamkedjan går att byta med motorn i men det är lite trångt, man får räkna med ett byte vid 10-12 000 mil, det kan rulla mycket längre än så också men det är bäst att byta då för att vara på säkra sidan.
Angående misständningarna så är det inte helt ovanligt att man får byta coilpack, dyrt att köpa i Sverige men finns till bra priser i Tyskland, går även att ta från någon Ford kommer inte ihåg vilken modell det är nu.
Delar är överlag väldigt billigt om man handlar i Tyskland.
Kolla om han har en hel hatthylla, dessa börjar bli ovanliga då många har sågat hål i sina vilket gör att de börjar bli dyra.
Kolla efter rost, min hade rostat där bak, tror det finns bilder på det i mitt galleri.
95an är den sista corradon så det är absolut inget dåligt köp, de kommer med tiden att öka i värde, kolla bara i Tyskland nu... där tar de bra betalt för ett välskött ex. Så är den i helt ok skick i övrigt så är 25 000 billigt ! Stämmer miltalet så är det absolut inget att tveka på ! Hade den inte varit så långt bort hade jag köpt den själv.
Bara att ställa frågor om det är något du undrar över, är ganska hemma på modellen och på motorn
Senast redigerat av CHEEVA (28 april 2014)