KÖPRÅD Volkswagen Corrado VR6 -95

Foxday
28 april 2014 · 2 Inlägg

Kikade på en Corrado och undrar om detta är ett bra köp?

Tutan ur funktion, troligt enkelt elfel.
Bromsarna är slö som attan, luftbubbla antar jag?
Lite smårost och skavanker
Spricka i framlyktan
Endast 6000 mil och 2 ägare. Importerad från Tyskland har även kollat carfax och den är "ren"
Misständer, dock sa säljaren att han skulle fixa det. Var nåt knas med tändstiftet.
Hatthyllehögtalare från förra ägaren som fungerade lite knackigt. 

Pris: 25000, men hur mycket kan man pruta? Har själv inte så stor koll när det kommer till bilar utan jag vill ha en bil med körglädje, kan fixa lättare saker själv utan verkstad.

Ekan_1 glad
28 april 2014 · 493 Inlägg

25 papp för en 19 år gammal bil med såna skavanker? aldrig att jag hade gett det. särskilt inte när den inte går maskinellt.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
marcus80 Sir
28 april 2014 · 935 Inlägg

Kamkedjan är en sak till att kolla upp. Ska den bytas måste motorn ur.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
SportPilot Ubåtsingenjör
28 april 2014 · 7 248 Inlägg

Kamkedjan går att byta med motorn i men det är lite trångt, man får räkna med ett byte vid 10-12 000 mil, det kan rulla mycket längre än så också men det är bäst att byta då för att vara på säkra sidan.

Angående misständningarna så är det inte helt ovanligt att man får byta coilpack, dyrt att köpa i Sverige men finns till bra priser i Tyskland, går även att ta från någon Ford kommer inte ihåg vilken modell det är nu.
Delar är överlag väldigt billigt om man handlar i Tyskland.
Kolla om han har en hel hatthylla, dessa börjar bli ovanliga då många har sågat hål i sina vilket gör att de börjar bli dyra.
Kolla efter rost, min hade rostat där bak, tror det finns bilder på det i mitt galleri.

95an är den sista corradon så det är absolut inget dåligt köp, de kommer med tiden att öka i värde, kolla bara i Tyskland nu... där tar de bra betalt för ett välskött ex. Så är den i helt ok skick i övrigt så är 25 000 billigt ! Stämmer miltalet så är det absolut inget att tveka på ! Hade den inte varit så långt bort hade jag köpt den själv.

Bara att ställa frågor om det är något du undrar över, är ganska hemma på modellen och på motorn smile

Senast redigerat av CHEEVA (28 april 2014)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Foxday
28 april 2014 · 2 Inlägg

CHEEVA skrev:
Kamkedjan går att byta med motorn i men det är lite trångt, man får räkna med ett byte vid 10-12 000 mil, det kan rulla mycket längre än så också men det är bäst att byta då för att vara på säkra sidan.

Angående misständningarna så är det inte helt ovanligt att man får byta coilpack, dyrt att köpa i Sverige men finns till bra priser i Tyskland, går även att ta från någon Ford kommer inte ihåg vilken modell det är nu.
Delar är överlag väldigt billigt om man handlar i Tyskland.
Kolla om han har en hel hatthylla, dessa börjar bli ovanliga då många har sågat hål i sina vilket gör att de börjar bli dyra.
Kolla efter rost, min hade rostat där bak, tror det finns bilder på det i mitt galleri.

95an är den sista corradon så det är absolut inget dåligt köp, de kommer med tiden att öka i värde, kolla bara i Tyskland nu... där tar de bra betalt för ett välskött ex. Så är den i helt ok skick i övrigt så är 25 000 billigt ! Stämmer miltalet så är det absolut inget att tveka på ! Hade den inte varit så långt bort hade jag köpt den själv.

Bara att ställa frågor om det är något du undrar över, är ganska hemma på modellen och på motorn smile

Tack för infon! Men är det värt att spänna kamkedjan eller är det lika bra att byta den på en gång? När jag provkörde så spottade hon på låga varv och lät knasigt. Som jag har fattat det kan det vara kamkedjan då?

SportPilot Ubåtsingenjör
28 april 2014 · 7 248 Inlägg

Foxday skrev:

CHEEVA skrev:
Kamkedjan går att byta med motorn i men det är lite trångt, man får räkna med ett byte vid 10-12 000 mil, det kan rulla mycket längre än så också men det är bäst att byta då för att vara på säkra sidan.

Angående misständningarna så är det inte helt ovanligt att man får byta coilpack, dyrt att köpa i Sverige men finns till bra priser i Tyskland, går även att ta från någon Ford kommer inte ihåg vilken modell det är nu.
Delar är överlag väldigt billigt om man handlar i Tyskland.
Kolla om han har en hel hatthylla, dessa börjar bli ovanliga då många har sågat hål i sina vilket gör att de börjar bli dyra.
Kolla efter rost, min hade rostat där bak, tror det finns bilder på det i mitt galleri.

95an är den sista corradon så det är absolut inget dåligt köp, de kommer med tiden att öka i värde, kolla bara i Tyskland nu... där tar de bra betalt för ett välskött ex. Så är den i helt ok skick i övrigt så är 25 000 billigt ! Stämmer miltalet så är det absolut inget att tveka på ! Hade den inte varit så långt bort hade jag köpt den själv.

Bara att ställa frågor om det är något du undrar över, är ganska hemma på modellen och på motorn smile

Tack för infon! Men är det värt att spänna kamkedjan eller är det lika bra att byta den på en gång? När jag provkörde så spottade hon på låga varv och lät knasigt. Som jag har fattat det kan det vara kamkedjan då?

Det går inte spänna den smile Där sitter en spännare som spänner den hela tiden.
Att den gick illa kan mycket väl bero på misständningarna som du nämnde innan ! Har den bara gått 6000mil så tror jag det är ganska lugnt med kedjan. Planera in ett byte runt 10 000 mil, det kostar 3-4 000 i delar.

Arz-tuning.de har mycket till corrado smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang