2197
Sök

Solfilm

76 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
..
Senast redigerat av ark_killenn (17 november 2014)

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
30 april 2014
typ t-röd, något som tar bort fett och annan smuts från rutan.

antingen så skär du ut för dem i solfilmen eller lägger en skarv vid dem, då måttar ändå solfilmen på utsidan av rutan innan du fäster den på insidan så passa på att kika vart handtagen sitter och skär ut ett hål för dem.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

76 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
t_one21 skrev:
typ t-röd, något som tar bort fett och annan smuts från rutan.

antingen så skär du ut för dem i solfilmen eller lägger en skarv vid dem, då måttar ändå solfilmen på utsidan av rutan innan du fäster den på insidan så passa på att kika vart handtagen sitter och skär ut ett hål för dem.

Helt fel att sätta på utsidan på just dom? roll

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
30 april 2014
slits och blir fort repigt, men det är klart att det går... ^^'

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Saabifierad
2 031 Inlägg
30 april 2014
Är det biltemafilm eller annan billigare solfilm så kan du glömma att den håller bilen svalare, du måste istället köpa dyrare film för att få denna egenskap.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

76 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
Slash skrev:
Är det biltemafilm eller annan billigare solfilm så kan du glömma att den håller bilen svalare, du måste istället köpa dyrare film för att få denna egenskap.

Rekommendation? smile

183 Inlägg
1 maj 2014
Kan rekommendera soyafilm.
Men smaken är ju som baken delad

Det är inte laddet som dödar.

Evildan
1 maj 2014
http://www.solarplexius.se/default.aspx

Har detta på min svarta Prius, märktes direkt att det blir svalare, tar endast 15 minuter att montera och går att plocka bort lika fort utan att slabba med vatten eller andra kemikalier.
En hundägare tog aldrig bort den vita skyddsfilm som sitter på vid leverans, då kunde inte hans väldigt vaktiga skälliga hund se ut och den blev mindre stressad av bilåkningen.

84 Inlägg
1 maj 2014
Evildan skrev:

Har detta på min svarta Prius, märktes direkt att det blir svalare, tar endast 15 minuter att montera och går att plocka bort lika fort utan att slabba med vatten eller andra kemikalier.
En hundägare tog aldrig bort den vita skyddsfilm som sitter på vid leverans, då kunde inte hans väldigt vaktiga skälliga hund se ut och den blev mindre stressad av bilåkningen.

hur hissar du ner rutorna?, vanlig solfilm på bakrutorna ändå?

Evildan
1 maj 2014
insen skrev:
Evildan skrev:

Jag hissar inte ned bakrutorna, har ju klimatanläggning. big_smile

679 Inlägg
1 maj 2014
insen skrev:
Evildan skrev:

Med Solarplexius kan man inte hissa ned sidorutorna, men hellre det än Biltema och annan billig skit film!

76 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
insen skrev:
Evildan skrev:

Mina bakrutor går ändå inte att hissa ned big_smile

Lite dyrt...men dom verkar bra.

Evildan
6 maj 2014
ark_killenn skrev:
Evildan skrev:
insen skrev:

Billigare än bra kvalitetssolfilm.

Jag tycker det funkar kanonbra.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
6 maj 2014
Evildan skrev:
ark_killenn skrev:
Evildan skrev:

funkar bra gör det ju, men ser förjävligt ut om man får kondens mellan skivan och rutan

Evildan
6 maj 2014
Alex-s skrev:
Evildan skrev:
ark_killenn skrev:

funkar bra gör det ju, men ser förjävligt ut om man får kondens mellan skivan och rutan

Då är det bara att torka bort det, går grisfort att plocka bort och dit skivan.
Det kan likväl bildas bubblor eller bli repor på solfilmen, då gäller det att man har samma film som är monterad på övriga rutor att ersätta med, annars ser det ju förjävligt ut. wink

Sök