3920
Sök

Golf 2 CL -90, servoproblem!

2 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Har en Golf mk2 CL som servoremmen tjuter som f*sen på.
Har haft uppe bilen och kollat och det ser ut som jag tappat en av bultarna som håller fast servopumpen. Men när jag skruvar av den bulten som fortfarande sitter där kan jag fortfarande inte rubba den.

Läste någonstans att det ska finnas en tredje bult men jag kan för mitt liv inte hitta den!
Har försökt att bara lossa den bulten jag ser och sen spänna justeringsskruvarna men det blir inte bättre alls.

Det är min första bil och jag kan väldigt lite om motorer så all hjälp uppskattas!!
Senast redigerat av dejvans (6 maj 2014)

2 253 Inlägg
7 maj 2014
Byt rem! Remmen är väl såpass nedsliten på sidorna att den bottnar längst ned i remskivan - skivorna. Och då slirar den bara.
Tanken är att remmarna ska kila mot remskivornas sneda kanter - sidor, därav namnet kilrem!

Rätt remspänning är när det går att vrida remmen ett kvarts varv med bara fingrarna. Mitt emellan två remskivor.
Hårdare sliter bara mer på lager.

2 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Jag hade gärna bytt, problemet är ju att jag inte får av servopumpen så jag kan inte få av den. Eller ja, av kan man ju alltid ordna. Men sätta på en ny blir värre när man inte kan justera avståndet alls mellan skivorna.

Sök