4740
Sök

Volvo 240 motorbyte 88 till 84... ingen gnista och spridarna öppnar ej

7 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
Har lagt i en B230F 88a motor i en 84a. motorn är från en krockad 240 88A. gick utan problem innan men nu när jag lagt i den i 84an får jag ingen gnista o spridarna öppnar inte.

det är LH 2.2 elsystem

Det finns 2 kontakter jag inte minns vart de skall kopplas in

Den ene går från tändspolen 2 kablar och ska kanske kopplas till nån tändmodul? men tror inte det sitter nån tändmodul på LH 2.2?

Och den andre är en kontakt med tre kablar från styrboxen inne i bilen som jag inte har en aning om vart den skall vidare till. men har för mig motorn gick utan den kontakten i den skrotade 88an.

vad finns det mer jag kan ha missat? inget relä till tändsystemet?

tacksam för alla tips o råd

141 Inlägg
6 maj 2014
för att få din bil att gå får du ta hela kabel härvan från den 88an du tog motorn ur eller så tar du bort insprutet å kör förgasare som bilen var innan. och sedan får du byta fördelare för i den nya sitter de en hallgivare  å i de gamla hr du brytarspetsar. de e de enklaste sättet eller om du river ur hela kablaget å byter till nyare sen har du bytt tank armatur med pump?? sedan en pump under bilen?? och en retur slang??

7 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
hallgivare sitter på LH 2,4 jag har LH 2,2 och pump har jag har hela kabelhärvan o boxar men är ju nån kabelhärva i bilen jag missa ta med som de 2 kontakterna ska koppla till

141 Inlägg
7 maj 2014
hall givaren sitter ifördelaren på lh 2.2  ja du får ta hela kabel stammen från den 88an för att få bile´n att gå fö den kabelstammen matchar motor kabel stammen å de gör inte den som sitter i bilen nu.

Sök