Vissa bilar behövs de andra eller förkorta befintliga genom slags gul min då dessa kmr ligga iprincip emot vid sänkning och därav få en stötig bil som kanske en konstapel tyck ar att de inte är nån fjädringsväg.
no offense men vad försöker du säga?
På vissa bilar behövs det andra eller förkortade genomslagsgummin då dessa kommer ligga emot vid sänkning och därav fås en stötig bil som en konstapel kan tycka saknar fjädringsväg.
På vissa bilar behövs det andra eller förkortade genomslagsgummin då dessa kommer ligga emot vid sänkning och därav fås en stötig bil som en konstapel kan tycka saknar fjädringsväg.
Tror jag att han menade.
ursäkta för min sketna autocorrect på mobilen
Ingen fara, var inte svårt att "översätta", om det nu är så att jag lyckades med det.
Då ska det ju inte vara några problem. Kolla med bes. & se vad dom säger.
Tyvärr så är det polisen regler som gäller dom har mer makt än besiktningen . Tillexempel om bes mannen släpper igenom än bil med nåt fel så är det polisen som kan säga att det inte är godkänt polisen och bes har inte samma regler tydligen . Är så svinigt då kan polisen stå utanför bilprovningen i stället o ge om besiktning om dom tycker det är roligt . Fick höra detta när jag bes Cadillacen i aprill
okej, men jag frågade på en verkstad , allt har gått igenom besiktningen , så han sa att jag skulle besikta den igen och ha pappret som bevis, polisen kan omöjligt ha annorlunda besiktning, för då skulle man ju kunna köra tills man blir stoppad av flygande besiktning
Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
jag besiktar den nästa vecka med samma fjädrar, ska poliserna börja gråta över det så ställer jag bilen i garaget o köper en ny, finns bilar där jag bor som nästan skrapar i marken och kan inte ens köra över fartgupp, min bil är inte ens låg, man får ju under en hel soffa mellan däck o skärmkant, kolla bilderna på bilen
Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
kan hålla med om att den inte är låg. vet att min fd golf klagade besikningen på att det var kort fjädringsväg men det fanns lite så dom släpte igenom den
Så här står det i transportstyrelsens papper för fjädringsväg.
Funktionskontroll sker genom att okulärt bedöma fjäderväg och olikheter mellan höger och vänster sida samt genom kontroll vid enkel provkörning. Vid kontroll och bedömning av fjädringsväg gäller följande: - Vid tjänstevikt ska fjädringsväg finnas såväl uppåt som nedåt. - När fordonet lyfts i karossen ska fjädrarna stå kvar på sin plats utan risk att komma ur läge.
kan hålla med om att den inte är låg. vet att min fd golf klagade besikningen på att det var kort fjädringsväg men det fanns lite så dom släpte igenom den
precis, jag vill ju sänka den mer, men efter dessa omständigheter vet jag inte det sjuka är att besiktningen inte sa ett ljud om fjädrarna , varken fram eller bak ..
Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Så här står det i transportstyrelsens papper för fjädringsväg.
Funktionskontroll sker genom att okulärt bedöma fjäderväg och olikheter mellan höger och vänster sida samt genom kontroll vid enkel provkörning. Vid kontroll och bedömning av fjädringsväg gäller följande: - Vid tjänstevikt ska fjädringsväg finnas såväl uppåt som nedåt. - När fordonet lyfts i karossen ska fjädrarna stå kvar på sin plats utan risk att komma ur läge.
tack för infon, jag har fjäderväg men inte som en volvo 2/7/940 så fort det kommer ett gupp känns det som att åka karusell , jag vet att det är lite men inte överdrivet, erbjöd att han fick prova men han sa nej. fjädrarna glappar inte heller
Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Har du inget papper som man får på cpils att dem är tuv godkända?
TUV gäller inte ett skit i Sverige.
Sen kan jag meddela TS att det räcker inte med att möta dig på landsvägen för att få till stånd att göra en Flygande. det kräves SÄRSKILDA SKÄL - enligt deras regelbok
Hänvisa gärna. För lagen säger nämligen;
Fordonslag (2002:574)
2 kap.
10 § Flygande inspektion sker för att kontrollera att ett fordon som anträffas i trafik
1. inte har försämrats i otillåten grad beträffande föreskrivna krav i fråga om den beskaffenhet och utrustning som är av betydelse från miljö- och trafiksäkerhetssynpunkt och att det inte i övrigt avviker från det godkända utförandet, och
2. uppfyller föreskrivna krav till skydd för liv och hälsa.
Det krävs alltså, lagligt sett, inte alls några "särskilda skäl".
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
10 § Flygande inspektion sker för att kontrollera att ett fordon som anträffas i trafik
1. inte har försämrats i otillåten grad beträffande föreskrivna krav i fråga om den beskaffenhet och utrustning som är av betydelse från miljö- och trafiksäkerhetssynpunkt och att det inte i övrigt avviker från det godkända utförandet, och
2. uppfyller föreskrivna krav till skydd för liv och hälsa.
Det krävs alltså, lagligt sett, inte alls några "särskilda skäl".
Tack för denna nyare info än vad jag hade, det jag påpekade fanns i laxtext för cirka 3-4 år sedan & jag hade svårt att tro att detta hade ändrats
10 § Flygande inspektion sker för att kontrollera att ett fordon som anträffas i trafik
1. inte har försämrats i otillåten grad beträffande föreskrivna krav i fråga om den beskaffenhet och utrustning som är av betydelse från miljö- och trafiksäkerhetssynpunkt och att det inte i övrigt avviker från det godkända utförandet, och
2. uppfyller föreskrivna krav till skydd för liv och hälsa.
Det krävs alltså, lagligt sett, inte alls några "särskilda skäl".
Tack för denna nyare info än vad jag hade, det jag påpekade fanns i laxtext för cirka 3-4 år sedan & jag hade svårt att tro att detta hade ändrats
Ja, det ändras, och det kan mycket väl stämma att det som du säger, förut måste ha förelegat "särskilt skäl" (tycker nämligen nu i efterhand att även jag känner igen det).
- - - - - - - - - -
Spontant kan man väl dock säga att vid många rutinkontroller görs även en inspektion, det tas en "snabbtitt" på bilen. Nu blir det väl kanske inte riktigt så att man vid ex.vis nykterhetskontroll börjar med att kolla fjädrar och annat. Men, å andra sidan, verkar bilen "suspekt" är det väl inte heller något som hindrar att man tar en mer noggrann koll på bilen.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!