4598
Sök

Saab 9000. ac drar ström när bilen är av

908 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
#1
Hallå bilen ladda ur sig i förrgår. Hade glömt vrida tillbaka ljusvredet. Ladda batteriet..dagen efter va det urladdat. Lyft + pol o mätte och bilen drog 3.7ampere när den var avstäng. Kom fram till de va ac som drog ström. När ja ryckte kontakten så drog bilen 16ma. Några förslag varför ac drar ström?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
25 maj 2014
#2
Systemet är på några minuter efter avstängning, kanske är därför


6 741 Inlägg
25 maj 2014
#3
Låt den helst stå 1h innan du mäter.

De/Dem

En Medlem
405 Inlägg
26 maj 2014
#4
? Vad menar du med att ac drar ström? Kompressorn drivs ju av motorn, menar du kupefläkten?

908 Inlägg
26 maj 2014
Trådstartare
#5
när ja drar ut kontakten som sitter på kompressorn så knäpper det till så magnetkopplingen borde inte hängt sig då vell ? och idag var där ström på bilen när kompressorn inte var inkopplad
Senast redigerat av davidklang (26 maj 2014)

6 741 Inlägg
26 maj 2014
#6
Om du kan skifta AC-relät med ett annat så gör de.

De/Dem

908 Inlägg
26 maj 2014
Trådstartare
#7
Malheus skrev:
Om du kan skifta AC-relät med ett annat så gör de.

har tyvärr inget liggandes. var sitter ac reläet ?

6 741 Inlägg
26 maj 2014
#8
Du skiftar inte de med ett annat, du tar ett lika dant relä på bilen och byter plats på dem.

Vet inte om det är samma men på te.x Ford Focus så är AC relät, Bakruteuppvärmning, Tuta m.m samma typ av relä.

Så om du kan skifta med ACn och tutan så märker du direkt ifall de relät har hängt sig.

De/Dem

908 Inlägg
26 maj 2014
Trådstartare
#9
Malheus skrev:
Du skiftar inte de med ett annat, du tar ett lika dant relä på bilen och byter plats på dem.

Vet inte om det är samma men på te.x Ford Focus så är AC relät, Bakruteuppvärmning, Tuta m.m samma typ av relä.

Så om du kan skifta med ACn och tutan så märker du direkt ifall de relät har hängt sig.

aha nu förstod jag hur du menade smile


Sök