6540
Sök

Dragkrok till volvo XC60

3 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
jag har en volvo xc60 som jag tänkt montera dragkrok på. Fann ett bra pris på dragkrokskungen, har någon nån erfarenhet av dem? och borde jag isåfall be dem montera den åt mig eller är det enkelt nog för mig själv att fixa?
Har googlat runt lite men blir så förvirrad av alla olika forum och tekniskt bilsnack

tacksam för svar
/lena

Evildan
22 maj 2014
På företagets hemsida har dom gjort en snabb beskrivning om vad som ska göras vid montering av dragkrok, känner du dig osäker efter att läst den är det nog en bra idé att låta dom göra det eller ta hjälp av någon lite tekniskt kunnig person.
En specifik instruktion för var bilmodell ska som jag förstå det följa med draget.
Bra priser både för draget och monteringen.

4 621 Inlägg
22 maj 2014
laddar dom ner mjukvaran åxxå??

3 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
Bestämde mig att dem fick sköta monteringen med, så vet man att det blir rätt. slutpriset 5495:- är jag väldigt nöjd med, nu väntas å se hur arbetet blir! ingen mjukvaruuppdatering behövdes med deras elsatser smile

6 730 Inlägg
22 maj 2014
Om det inte behövs mjukvara är det garanterat tjuvkopplat.

Provat köra med släpvagn om du har backsensorer?

De/Dem

4 621 Inlägg
22 maj 2014
du måste ha mjukvara från volvo..är det bara påskottat på kablarna vid ljusen så kan det nog bli problem framöver

3 Inlägg
19 juni 2014
Trådstartare
Dragkroken har nu suttit på i två veckor och fungerar hur bra som helst. backsensorerna med.
jag hörde efter med montören från dragkrokskungen och inga problem ska kunna uppstå. Till priset jag fick, och bekvämligheten med att få den monterad hemma hos mig så är jag riktigt nöjd.

Nu blir det husvagnssemester!

Evildan
19 juni 2014
lenaq skrev:
Dragkroken har nu suttit på i två veckor och fungerar hur bra som helst. backsensorerna med.
jag hörde efter med montören från dragkrokskungen och inga problem ska kunna uppstå. Till priset jag fick, och bekvämligheten med att få den monterad hemma hos mig så är jag riktigt nöjd.

Nu blir det husvagnssemester!

Kanonbra.
Trevlig midsommar.

Sök