2760
Sök

Angående Zachry baslåda med inbyggt slutsteg.

358 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Hej!

Köpte en Zachry baslåda med inbyggt slutsteg när jag var på elmia detta år.
Fick den inkopplad igår och undrar bara, är den så fruktansvärt dålig? hör knappt någon skillnad från orginal och när jag stänger av tändningen så lyser fortfarande neonet runt om? :S   något mer som gick på denna nöt på elmia? zachrylåda för 995:- som ljudia sålde ut.

/Jesper

Kettunen
16 maj 2007
Zachry är inte bra. Tycker inte ens dom är bra för vara låg budjet. ., Ska man köra på låg budget så ska man ha mds eller Gas

6 851 Inlägg
16 maj 2007
Har du kopplat allt rätt och ställt in den rätt?

358 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Har du kopplat allt rätt och ställt in den rätt?

inte jag som kopplat, vände mig till en bilradiofirma som fixade det.

66 Inlägg
16 maj 2007
Kräv pengarna tillbaka eller får dom ordna det ...

358 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Robin_Calibra skrev:

svårt då jag inte vet om det är fel på basen, jag har ju inte köpt basen hos de som kopplade in det. sen vet jag inte om den är såpass dålig? men tycker inte det är mycket bättre än orginal alltså.. och dom sa det att den baslådan inte är speciellt bra.

så jag vet inte. är inte speciellt bra på elgrejer tongue

2 123 Inlägg
16 maj 2007
SwenssonGTI skrev:
Robin_Calibra skrev:

svårt då jag inte vet om det är fel på basen, jag har ju inte köpt basen hos de som kopplade in det. sen vet jag inte om den är såpass dålig? men tycker inte det är mycket bättre än orginal alltså.. och dom sa det att den baslådan inte är speciellt bra.

så jag vet inte. är inte speciellt bra på elgrejer tongue

Säg inte att du köpte den har lysande skitgrejen i plexiglas med dubbla basar ?
För den är inte mkt att hänga i julgranen, kanske snygg men inte fan spelar den bra.

410 Inlägg
16 maj 2007
SwenssonGTI skrev:
Hej!

Köpte en Zachry baslåda med inbyggt slutsteg när jag var på elmia detta år.
Fick den inkopplad igår och undrar bara, är den så fruktansvärt dålig? hör knappt någon skillnad från orginal och när jag stänger av tändningen så lyser fortfarande neonet runt om? :S   något mer som gick på denna nöt på elmia? zachrylåda för 995:- som ljudia sålde ut.

/Jesper

Lyser neonet så är nog chansen att lådan ligger och drar ström fast stereon är av vilket inte är bra för att den kan dra slut på ditt batteri om den står en längre tid. Gör så att du kollar så verkligen stereo är av och inte bara i standby. När du sett att den är av så kollar du bara om du har spänning i lådan. Finns testmejslar (vetefan vad dom egentligen heter) som kollar om du har spänning på tråden. Dom är rugigt mycke billigare än en riktig volt meter. Eller så tar du en vanlig bil lampa och två sladdar som är oisolerade i ändarna. Kopplar in lampan på plus kabeln till steget och den andra tråden sätter du på lite naken plåt. Har du ström igenom skiten när stereon är av så är något felkopplat och då kan du klaga som in i helvete för att det är så från ett företag. Sen så tycker jag inte du ska lämna in bilen igen för koppling av stereo delar. Det är verkligen skitlätt att dra alla kablar och sånt själv. Pröva att göra det en gång själv så kommer du märka att det inte är värt pengarna att ge till stereonissarna.

Sök