Köpråd: 'Rolig' andra bil

Dr_struts
8 juli 2014 · 1 861 Inlägg

steifan skrev:

Dr_struts skrev:

steifan skrev:

haha ja men nu hade väl trådskaparen lite mer krav än att åka fort rakt fram. wink

"Kvalités bil då jag inte är så världans haj på att mecka bilar.
Rolig att köra (bra accerlation etc)
kanske lite unik eller blick-fångande på något positivt sätt
180+hk
Inte allt för dyr försäkrning men inser att det kommer bli dyrt med en lite roligare bil."


E46 får man väl säga är kvalitetsbil (alla bilar går sönder tongue) som går att mecka med och det finns ohyggligt mycket DIY/GDS-info på nätet + helt öppna reservdelskataloger med sprängskisser osv, är rolig att köra oavsett motor pga chassisättning/vägkänsla/styrning (tror ingen Saab klår dessa), lite unik.. en coupé i rätt färg sticker ut någorlunda i trafikbilden, 180+hk (ja, faktiskt.. tom en 323:a ligger de facto därikring), men faller ev lite på dyr försäkring.

Sen vill man väl inte köra framhjulsdrivet och turbo i onödan wink *host*egenåsikt*host*

Fast för dom pengarna man spar kan man köpa ett sett med sport dämpare så åker man ifrån i kurvor med! smile Jag säger inte att saab är ultimata körmaskinen men det är tammefan en av dom roligare bilar jag kört iaf! Kvalitet känsla är det också så länge man inte väljer en snik modell smile

Ptja, som allround bruksbil funkar det säkert kanon men jag tror mer att på att köpa något annat som andrabil, bara för att.

Och som jag petade in lite sent i förra inlägget så står sig en tex BMW 330 rätt bra mot 9-3SC Aero 2,8T: http://www.zeperfs.com/en/duel504-1410.htm och givetvis andra steg1-trimmade türbosvennsons (typ S60 T5 osv). Men med mer effekt än så så blir det väl svårare för 330in att hänga med wink

Roligare att kunna använda bilen lite menar fett värdelöst med tuff bil man inte kan köra pga ingen plats osv ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
steifan DR!FTT3KN!K3R
8 juli 2014 · 10 427 Inlägg

Dr_struts skrev:

steifan skrev:

Dr_struts skrev:

Fast för dom pengarna man spar kan man köpa ett sett med sport dämpare så åker man ifrån i kurvor med! smile Jag säger inte att saab är ultimata körmaskinen men det är tammefan en av dom roligare bilar jag kört iaf! Kvalitet känsla är det också så länge man inte väljer en snik modell smile

Ptja, som allround bruksbil funkar det säkert kanon men jag tror mer att på att köpa något annat som andrabil, bara för att.

Och som jag petade in lite sent i förra inlägget så står sig en tex BMW 330 rätt bra mot 9-3SC Aero 2,8T: http://www.zeperfs.com/en/duel504-1410.htm och givetvis andra steg1-trimmade türbosvennsons (typ S60 T5 osv). Men med mer effekt än så så blir det väl svårare för 330in att hänga med wink

Roligare att kunna använda bilen lite menar fett värdelöst med tuff bil man inte kan köra pga ingen plats osv ^^

Ptja man sitter väl på förarplats och kör om det är det man vill göra. wink

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
8 juli 2014 · 901 Inlägg

bevisligen, de som förespråkar som fakta att bmw är bättre än saab saknar kunskap & erfarenhet!
Visst man kan ha smak för bmw, det kan jag acceptera, men inte som fakta!
Att sitta o jämföra saab med bmw är äpple o päron. Vad blir det nästa, Rolls Royce mot opel?
Jisses
Massor med folk som har trott ett o annat om saab, speciellt från bmw-världen, tills de har insett att verkligheten säger nåt annat.
Om bmw jag har haft det, som en massa andra bilar, visst de är bra så länge de är nya, men det finns betydligt bättre alternativ. Tillägger man kostnader då definitivt bmw bortfaller.
Om att piska bmw finns fl bevis, om man söker.
Ska jag jmf kostnader o täta reparationer som jag hade med bmw:er som har haft o saab, är enorm skillnad!
Men nu är vi IGEN off topic från ämnet.

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Dr_struts
8 juli 2014 · 1 861 Inlägg

Tillbaks till ämnet så hur går det för Ts?

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
steifan DR!FTT3KN!K3R
8 juli 2014 · 10 427 Inlägg

gps18 skrev:
bevisligen, de som förespråkar som fakta att bmw är bättre än saab saknar kunskap & erfarenhet!
Visst man kan ha smak för bmw, det kan jag acceptera, men inte som fakta!
Att sitta o jämföra saab med bmw är äpple o päron. Vad blir det nästa, Rolls Royce mot opel?
Jisses
Massor med folk som har trott ett o annat om saab, speciellt från bmw-världen, tills de har insett att verkligheten säger nåt annat.
Om bmw jag har haft det, som en massa andra bilar, visst de är bra så länge de är nya, men det finns betydligt bättre alternativ. Tillägger man kostnader då definitivt bmw bortfaller.
Om att piska bmw finns fl bevis, om man söker.
Ska jag jmf kostnader o täta reparationer som jag hade med bmw:er som har haft o saab, är enorm skillnad!
Men nu är vi IGEN off topic från ämnet.

Vem skriver du till nu? Och var har du sett fakta att BMW är bättre än SAAB? Vad är "från bmw-världen?" Dimman tätnar.. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang