Spacklade bakskärmar och baslåda, dålig kombination?

nissenissen
16 maj 2007 · 15 Inlägg

Tja!
Bytte skärmkanterna bak på min 323:a, dvs svetsade på nya kanter, spacklade och sen på med lack. Har även införskaffat en najs liten baslåda jag tänkte slänga in sen när bilen e klar. Fick plötsligt en tanke kring detta idag...nån som har erfarenhet av att spacklet typ kan...lossa eller så när man öser på med basen? Hade ju varit heeemskt isåfall asså tongue
Har den i farsans bil för tillfället, å mycket riktigt så skapas det ju rättså fina vibrationer ända ut i skärmarna. Vad tror ni, finns det risk för att man plötsligt ser ett regn av spackelbitar bakom bilen när man kör å spelar hög musik tro?neutral
Denna lådan det handlar om, ifall det har nån betydelse http://mds.se/?artnr=50412

Merclone Leg. Spådam
16 maj 2007 · 816 Inlägg

Det beror ju lite på vilket sorts spackel du använde. Är inte så hemskt insatt i annat än tenn och blyspackling (jag vet, miljön... bla bla bla). Men metallspackel har ju bättre egenskaper för vibrationer eftersom det är tänkt att användas på bilar. Sen beror det ju på hur bra rengjort det var innan du spacklade, det är mer eller mindre A och O. Spacklade en gång i tiden igen bakre kofångaren på en bil jag hade, och glömde tvätta rent/sandpappra bakom ena hjulhuset (gjordes i omgångar) så det trillade av när jag provsparkade på den.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Robin_Calibra
16 maj 2007 · 66 Inlägg

Det är någ inte tryck i den basen så spacklet ramlar wink hehe
Men om du gör det redigt så ska det inte vara någon fara ...

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 maj 2007 · 5 753 Inlägg

när man var i epa åldern och hade en duett (slit och släng epan) så tryckte jag in min vega 15" i den och då vart det spackel sprickor i hytten tongue så nog går det få spacklet att spricka men om du nu bytt skärmkanter så handlar det väll inte om ett tjockt lager med spackel? isf så tror inte jag det är nån fara sen så var det ju ingen värsting bas heller så det ska nog gå bra smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
nissenissen
17 maj 2007 · 15 Inlägg

Ok, jag använde vanligt finspackel, Micro? tror jag det hette. Jag var noga med rengöringen, enligt vad jag själv tycker är "noga rengöring" iallafall, så jag hoppas det räckte tongue Blev väl kanske 5mm tjockt lager på de tjockaste ställena, när jag var klar med slipandet.
Hade inte en tanke på detta när jag spacklade dom, annars kanske jag valt någon annan typ av spackel hmm

Iallafall, får väl se vad som händer då. hehe. nu har jag den iaf i en 850 och det vibrerar rätt bra ut i skärmarna om man känner på dom, tänk min lille 323:a sen då tongue Staaackars bilen!

Finns det nåt knep att dämpa vibrationerna då? Lägga en stor kudde under? Hihi (föruuuuuutom att vrida ner volymen då förståss tongue)

Senast redigerat av nissenissen (17 maj 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang