5130
Sök

Volvo 240 -87 motor byte till 940 turbo problem

2 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
Tja! Som rubriken lyder så ska jag byta motor i min 240, men är lite av en rookie så har funderingar,  har en komplett 940 turbo motor med allt, växellåda m90, kardan ja allt tro jag, men har försökt läsa mig till om jag kan montera allt direkt, måste jag svarva i Svänghjulet för att allt ska passa?
Vilken kabelhärva behövs? Båda?

Mvh Christopher

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 juli 2014
crydd skrev:
Tja! Som rubriken lyder så ska jag byta motor i min 240, men är lite av en rookie så har funderingar,  har en komplett 940motor med allt, växellåda m90, kardan ja allt tro jag, men har försökt läsa mig till om jag kan montera allt direkt, måste jag svarva i Svänghjulet för att allt ska passa?
Vilken kabelhärva behövs? Båda?

Mvh Christopher

Du ska ha elhärva från 240 88b eller nyare. Svarva svänghjulet? M90 passar ju ej bolton på 240. Sen får du även flytta fördelare och  mellanaxel från din gamla motor. Finns hur många trådar som helst ang detta

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

2 Inlägg
16 juli 2014
Trådstartare
Jo jag har el härvan från en 245-90, har försökt läsa mig till så mycket som möjligt, hur Kollar ja vilket svänghjul jag har i original motorn, och det finns väll 2 härvor till elen? Varför behöver jag Mellanaxel från 245 an?

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juli 2014
Du får helt enkelt söka, detta är en extremt vanlig fråga och inte avancerad motorteknik.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök