6112
Sök

Volvo s40 t5 04 vibrerar när man gasar och bromsar i ratt och bil

1 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
Kollade på s40 in idag och provkörde den och då vibrerade den jätte mkt när man både gasar och bromsar , säger detta till försäljaren då han säger att det är för den är sänkt och att drivaxlarna hamnar snett på s40 när man sänker dom . Jag är inte så haj på sänkta bilar osv så tänkte om någon här vet vad det kan va ? Han säger också att liljas har kollat på den och att dom säger samma som han . Bes är den också utan anmärkningar . tackar för svar smile

Cupra_
7 augusti 2014
Vibrationer när man bromsar brukar ofta tyda på skeva bromsskivor.. Ang drivaxlarna så kan jag inte lova något då jag inte är så bekant med just den modellen, men axlarna blir ju inte skeva för att man sänker en bil. Kan också vara drivknutar eller liknande som är på väg att ge upp. Vill du väldigt gärna ha just den bilen, så be att få lämna in den för ett m-test (motormännen) där de går igenom bilen och kollar efter fel. Ett sånt test kostar 1500-2000 om jag inte minns fel, och det kan det vara värt om det är något dyrt fel på bilen. Det blir troligtvis du som köpare som får bekosta testet.

4 594 Inlägg
7 augusti 2014
sänker man en bil så kan det bli som du säger,knutarna får jobba i ett annat läge än det som dom är "inslitna i"

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 augusti 2014
Kan ju också vara en hel mängd med besvärliga fel... Så jag vetifan om jag skulle köpa den bilen utan ett utlåtande från sakkunnig.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Cupra_
7 augusti 2014
RD_87 skrev:
Kan ju också vara en hel mängd med besvärliga fel... Så jag vetifan om jag skulle köpa den bilen utan ett utlåtande från sakkunnig.

Precis, därav ett m-test. Om det nu är så att drivknutarna får jobba i en "onormal position" så lär de rasa förr eller senare ändå känner jag..

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 augusti 2014
Deception skrev:
RD_87 skrev:

Precis, därav ett m-test. Om det nu är så att drivknutarna får jobba i en "onormal position" så lär de rasa förr eller senare ändå känner jag..

Håller fullständigt med dig. Visar det sig vara knutarna så känns det ju som en anledning att pruta rejält!
Får också känslan av att en bil behöver sänkas ganska rejält för att drivknutarna ska göra så?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Cupra_
7 augusti 2014
RD_87 skrev:
Deception skrev:
RD_87 skrev:

Håller fullständigt med dig. Visar det sig vara knutarna så känns det ju som en anledning att pruta rejält!
Får också känslan av att en bil behöver sänkas ganska rejält för att drivknutarna ska göra så?

Precis, en normal sänkning på 3-4 cm brukar inte ge sådana problem..

Sök