30 september 2014
Trådstartare
Lindggren skrev:
Dr_struts skrev:
Lindggren skrev:
Hur kan snabba växlingar döda låder som? Snabba växlingar förstör ju bara synkringarna/tänderna om man inte hinner koppla riktigt. För alla drev snurrar ju hela tiden. Är väl effekten, dumpning av koppling och kopplar upp för snabbt som tar dör på låder? Eller dreven. Oftas är de ju utmattningar i dreven som gör att dreven går sönder.
Mvh/Lindggren
Om man smäller i växel så blir det en jävla påfrestning på lager osv du tvingar ju i växlarna varje gång klart som fan det sliter

Körde slut på en m47 på en månad utan en ända miss med en chippad och påställd 940 turbo bara skrek i hela lådan sista tiden den satt i... och så mycket mos är det inte i en små trimmad 940 körd som brukis med lite karate växlingar ut ur rondeller osv så skulle den hållit längre! Första lådan som jag växlade snällt med och mosade ännu mer ladd med höll i säkert 4-5 månader innan den sjöng för mig och båda lådorna blev servade med olja osv innan dom stoppades i

De beror ju lite på hur bra synkarna är, Hur bra dom klarar av snabba växlingar. Men jag körde ganska hårt med en m46 låda en hel sommar och den höll. org tryckplatta med 4p lamell och ca 150hp.
En kompis gjorde av med typ 6-7 m46 låder på 1 vecka om jag inte minns fel, Då körde han med förstärkt tryckplatta och 4p lamell. Men visst en låda håller ju inte för alltid om man inte fis kör

Då en växellåda är en slitvara.
Men man kan ju ha tur att dom håller hur länge som hälst med
Mvh/Lindggren
Orkar inte fisköra, men kan växla iaf.. så får se hur länge det håller då..

Hoppas man hunnit spara undan en slant iaf så man kan köpa zf senare då
