2960
Sök

Lågt laddtryck Volvo V70 2.5T-99 steg 1

1 253 Inlägg
4 oktober 2014
Trådstartare
Jo bytte wg då den andra var slapp. Sagt o gjort koppla in den andra o allt men då tokladda den upp till 1.3 o störtade ner till 0.5-0.6.  misstänkte mv att den var knäpp. Kopplade slang direkt via turbinhuset och wg klockan men då har jag bara ladd på 0.6 dock stabilt. Testade då skruva in wg stången nåt varv eller 2 men ingen skillnad. Är det så att jag bara får glt mef slangen kopplad som jag gjort?

Lev livet nu innan det är för sent

8 277 Inlägg
4 oktober 2014
Med slang direkt från kompressorhuset till wastegaten så får du bara grundtryck.

1 253 Inlägg
4 oktober 2014
Trådstartare
Då spelar det ingen roll hur mycket man än justerar stången då misstänker jag :p

8 277 Inlägg
4 oktober 2014
Jo, det spelar roll. För är det kopplat så kan du bara få det tryck som wastegaten tillåter. Så att så länge man har en justerbar klocka så kommer trycket att ändras om man ändrar längden på staget. Men man lär tänka på att man kan behöva skruva många varv i början för att det ska bli någon större skillnad.

1 253 Inlägg
4 oktober 2014
Trådstartare
Skruvad i bott ingen skillnad hmm

8 277 Inlägg
4 oktober 2014
Rätt wastegate för den sorts avgashus du har? Har för mig att dem till rakt hus inte funkar riktigt på dem med vinklat och vice versa.

1 253 Inlägg
4 oktober 2014
Trådstartare
Köpt på turbomeck o skulle funka. I början efter monteringen så fick man dra i wg stången för att få på den på wg armen. Nu oavsett inskruvad helt så går den på direkt... vet inte om det hänt nåt med wg armen att den går tillbaka för långt

Sök