Rake skrev:
Henkix skrev:
Rake skrev:
Ja det är mycket jobb att byta värmeelementet men så länge det inte läcker så ska det vara helt (Och även om det läcker så får du värme). Det som troligast är trasigt är värmekranen som sitter på ingående slang till värmeelemntet i motorrumet. De brukar ge sig men är enkla o byta o kostar inte många kronor. Men sen är det vanligt att vakumslangen till värmekranen hoppar av och då är det ju bara att trycka dit den igen.
Sett många som bara tar bort värmekranen och drar slangen rätt i värmeelementet, det funkar det med men det är ju också ett sätt att felsöka värmekranen på.
har för mej det är utgående slang den sitter på?
Hmm, ja det är mycket möjligt, den var demonterad på min bil när jag köpte den, spelar nog ingen större roll om den sitter på in eller ut men i vilket fall som helst så ser man ju det tydligt om det sitter en på bilen redan.
jovisst spelar det roll. tänk o ha den på ingående slangen när bilen stått ute över natten i 20 minus. värmepaketet gillar nog då inte när man drar på värme när motorn är varm att det plötsligt kommer varmt vatten på ett 20 minus gradigt värmeelement

mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.