Bildelsbasen

190evo
10 oktober 2014 · 17 Inlägg

Köpte ett insug på bildelsbasen för 600kr.Betalt med kort men nu vill dom ha 5400kr mera.Dom sa att det trillat bort en nolla..Hur gör man.

SLG
10 oktober 2014 · 498 Inlägg

Säga som det är! Att du trodde den kostade 600kr och du vill ha dina pengar tillbaka.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
190evo
10 oktober 2014 · 17 Inlägg

Nä..jag vill ha det jag betalt för bara.

Kollan
10 oktober 2014 · 618 Inlägg

"Vare sig Bildelsbasen AB eller de säljande företagen kan ställas till svars för avsaknad av information eller felaktig information."

Germax
11 oktober 2014 · 12 086 Inlägg

Det du har rätt till det är att just häva köpet pga felaktig information, de måste inte sälja grejen för 10% av priset pga en felskrivning på internet.

datvolvoguy
11 oktober 2014 · 2 Inlägg

Lite nyficken, men vad är det generella omdömet av bildelsbasen?

Henrik-N
11 oktober 2014 · 450 Inlägg

190evo skrev:
Nä..jag vill ha det jag betalt för bara.

Fattar du väl att dem inte är tvingade att sälja till det priset.

datvolvoguy
11 oktober 2014 · 2 Inlägg

190evo skrev:
Köpte ett insug på bildelsbasen för 600kr.Betalt med kort men nu vill dom ha 5400kr mera.Dom sa att det trillat bort en nolla..Hur gör man.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--re … ionslagen/

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
11 oktober 2014 · 159 Inlägg

Intressant fråga. Följer tråden

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Hamilton
11 oktober 2014 · 8 864 Inlägg

ibland händer det att informationen i annonser blir felaktig. Du har trots det inte rätt att köpa en vara eller tjänst till priset som finns i annonsen.

Här har det uppenbarligen blivit fel i priset då den är markant högre än den annonserade.
Finns 2 alternativ, betala vad det kostar eller avstå.

Fotograf på tierpidag.se
190evo
11 oktober 2014 · 17 Inlägg

Ok. .varan är betald och jag fick bekräftelse från bildelsbasen

pulchi
11 oktober 2014 · 640 Inlägg

datvolvoguy skrev:
Lite nyficken, men vad är det generella omdömet av bildelsbasen?

Jag har handlat en del därifrån, dock bara från Jönköpings Bildemontering. Därifrån har det alltid fungerat bra.

190evo skrev:
Ok. .varan är betald och jag fick bekräftelse från bildelsbasen

Spelar mindre roll, tråkigt nog. Lagen är till fördel för säljaren i ett sånt här fall. Allt du kan begära är att häva köpet och få pengarna tillbaka. Enda anledningen till att dom skulle sälja en vara till ett felaktigt pris är ren goodwill, men det är dyr goodwill i det här fallet.

Henrik-N
12 oktober 2014 · 450 Inlägg

190evo skrev:
Ok. .varan är betald och jag fick bekräftelse från bildelsbasen

det spelar liksom ingen roll att du sitter och argumenterar för din sak med folk här, du har fått svar liksom, gilla läget och betala de korrekta priset eller avstå. våra synpunkter är ändå inte juridiskt bindande till din fördel så de spelar liksom ingen roll.

190evo
12 oktober 2014 · 17 Inlägg

Som sagt bara ställde en fråga och ville inte ha ett sådant drygt svar från dej.  Så du menar om du köper en jacka på nätet och betalar den och få bekräftelse att den är betald och varan skickas.  sen får du ett mail att, Du..sorry vill vill ha 5400kr till för någon hade glömt en nolla på sidan även om 600kr varit där hela tiden..Ja du är väl så dum å betalar 5400kr till..suck.  Som sagt bara ställde en fråga hur man gör. utan drygt jävla svar.

Senast redigerat av 190evo (12 oktober 2014)

Henrik-N
12 oktober 2014 · 450 Inlägg

190evo skrev:
Som sagt bara ställde en fråga och ville inte ha ett sådant drygt svar från dej.  Så du menar om du köper en jacka på nätet och betalar den och få bekräftelse att den är betald och varan skickas.  sen får du ett mail att, Du..sorry vill vill ha 5400kr till för någon hade glömt en nolla på sidan även om 600kr varit där hela tiden..Ja du är väl så dum å betalar 5400kr till..suck.  Som sagt bara ställde en fråga hur man gör. utan drygt jävla svar.

även fast du fått svaret från några att dem inte är tvingade sälja till dig utan har rätten på sin sida att dem skrivit fel pris, så fortsätter du, men om du inte klarar av att inse efter första svaret du får så, så får du väl fortsätta tjata...


tror folk har insett att du fått bekräftelse och endast betalat 600, men vill du ändå tjata på, så gör de på bildelsbasen, om dem inte ger med sig får du väl anlita ombud som även denne kommer förklara för dig som andra gjort här. KKL reglerar detta mycket tydligt och du har inget att vinna.

190evo
12 oktober 2014 · 17 Inlägg

Dina inlägg du gjort om man tittar igenom så är du lika dryg för andra med....många har skrivit att dom vill inget svar ha av dej..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang