2938
Sök

Godkänd med förbehåll

119 Inlägg
14 oktober 2014
Trådstartare
Hej
Hade ett litet oljeläckage på besiktningen och bilen blev godkänd med förbehåll.
Måste ja ombesikta bilen?

4 568 Inlägg
14 oktober 2014
är ju bara att läsa på bes,pappret...du behöver inte besa om,men kommer du in nästa år med oljeläck så blir det aut,en tvåa. "du ska" fixa läckan...

119 Inlägg
14 oktober 2014
Trådstartare
under besiktningsbeslut står det underkänd kontroll besiktning. Sen under Fel/brister.
Motor[6.1.8, 8.41.1]  Oljeläckage

Godkänd med förbehåll.

Vid kontrollbesiktingen konstaterades endast enkla brister som inte föranleder något nytt föreläggande.  Fordonsägaren är ansvarig för att bristerna snarast repareras.

4 568 Inlägg
14 oktober 2014
solklart,bilen är godkänd,men du måste fixa "felen"

5 889 Inlägg
14 oktober 2014
Som det redan är sagt, bilen är godkänd till nästa besiktning men om felen inte är fixade till dess så är det automatiskt en 2a.

Du har alltså fått en så kallad "villkorstvåa".

Edit:
Har för mig att polisen kan ge ombes ifall villkorstvåan/orna inte är fixade inom skälig tid vid eventuell kontroll.
Senast redigerat av simlar (14 oktober 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
14 oktober 2014
simlar skrev:
Som det redan är sagt, bilen är godkänd till nästa besiktning men om felen inte är fixade till dess så är det automatiskt en 2a.

Du har alltså fått en så kallad "villkorstvåa".

Edit:
Har för mig att polisen kan ge ombes ifall villkorstvåan/orna inte är fixade inom skälig tid vid eventuell kontroll.

Jag har även lärt mig att det blir böter i samma veva när man blir ertappad med x2a/villkors2a.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök