Passat 1.8t hackar som satan!!!!!!!

zerty
11 november 2014 · 21 Inlägg

TS_quattro skrev:
om du byter tändmodul så se *förihelvete* till att du inte sätter en hitachi modul ihop med ett bosch styrdon eller vice versa, risken att bränna motorstyrdonet är överhängande (ja, jag har provat och det blev INTE bra)

edit: innan du byter fler delar på måfå så se till att kolla om det finns några felkoder, om det finns åtgärda det som de indikerar som fel.

edit 2: dock så brukar tändmodulen vara väldigt antingen eller, om bilen startar och går så funkar den, om den är död så är bilen det också.

Ska läsa felkoder ikväll förhoppningsvis.
Då kan jag utesluta tändmodulen om det inte finns felkoder på den? Sett att flera som har haft samma problem som mig har inte hittat några felkoder utan har fått lösa problemen själv! Men jag ska ge det ett försök! Återkommer med svar!

TS_quattro fyrkrafsare
11 november 2014 · 1 443 Inlägg

jovisst kan det vara fel utan att man får någon felkod, men det är bättre att börja med felkoderna, om de inte ger något får man börja gissa, men att hoppa över felkoderna och börja gissa direkt blir lätt onödigt dyrt...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
zerty
11 november 2014 · 21 Inlägg

Datorn kan inte hitta några felkoder. Jag behöver verkligen hjälp.
Kan det vara batteriet som är kasst?

zemet
11 november 2014 · 4 038 Inlägg

Ta loss ett tändstift och se hur gnistan ser ut

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Mervolic Yawn...
14 november 2014 · 3 151 Inlägg

Olja vid tändhatten? Var kommer oljan ifrån? Ventilkåpspackningen som är kass?

zerty
23 november 2014 · 21 Inlägg

Sådär, nu har jag löst problemet.
Det visade sig att det både var luftmassemätaren och en av tändspolarna. Tack för all hjälp!
Hoppas detta kan vara hjälp till någon annan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang