3084
Sök

Koppla om startmotorn,

55 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
Bygg en komfortstart. Ett knapptryck och bilen startar sig själv och slår ifrån startmotor när bilen startar. Lite roligare projekt kanske?

Hmm, detta skulle vara ett ganska roligt projekt må jag tro om man får det att funka.

313 Inlägg
3 december 2014
Jag hade knapp på min förra 745 då startläget (III) var kass i tändlåset.
Tog 2 st 2,5 mm2 kablar med kabelskor från varsitt stift på STARTMOTORN, Drog en krympslang/ eller eltejp hela vägen och drog sedan in kabeln i kupen snyggt genom torpedväggen och ut genom "luckan" som sitter ovanför vänster knä. Borrade sedan lagom stort för knappen i täcklocket och satte tillbaka. Fungerade perfekt och såg väldigt diskret ut med den här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-43328/ (Min var dock 2-polig men den verkar inte finnas på sidan)
Senast redigerat av Shotgun-Vix (4 december 2014)

Evildan
3 december 2014
Shotgun-Vix skrev:
Tog 2 st 2,5 mm2 kablar med kabelskor från varsitt stift på generatorn, Drog en krympslang/ eller eltejp hela vägen och drog sedan in kabeln i kupen snyggt genom torpedväggen och ut genom "luckan" som sitter ovanför vänster knä. Borrade sedan lagom stort för knappen i täcklocket och satte tillbaka. Fungerade perfekt och såg väldigt diskret ut med den här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-43328/ (Min var dock 2-polig men den verkar inte finnas på sidan)

Hur i helsike fick du bilen att ens starta?

4 582 Inlägg
3 december 2014
har samma fundering.

3 151 Inlägg
3 december 2014
Evildan skrev:
Shotgun-Vix skrev:
Tog 2 st 2,5 mm2 kablar med kabelskor från varsitt stift på generatorn, Drog en krympslang/ eller eltejp hela vägen och drog sedan in kabeln i kupen snyggt genom torpedväggen och ut genom "luckan" som sitter ovanför vänster knä. Borrade sedan lagom stort för knappen i täcklocket och satte tillbaka. Fungerade perfekt och såg väldigt diskret ut med den här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-43328/ (Min var dock 2-polig men den verkar inte finnas på sidan)

Han sade ju det. Han satte den på två stift på generatorn och eltejpade den. Duhhhh...! roll

Evildan
3 december 2014
Mervolic skrev:
Evildan skrev:
Shotgun-Vix skrev:

Han sade ju det. Han satte den på två stift på generatorn och eltejpade den. Duhhhh...! roll

Jag hoppas innerligt att du är sarkastisk.

3 151 Inlägg
3 december 2014
Evildan skrev:
Mervolic skrev:

Jag hoppas innerligt att du är sarkastisk.

Haha, jo. Det var en hel del sarkasm där.

klabbarpan
3 041 Inlägg
4 december 2014
Varför inte ta en lämplig blocknyckel och kortsluta nere vid starten istället? Manligt och du får en trevlig kyss på morgonen.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
4 december 2014
nixon89 skrev:
Varför inte ta en lämplig blocknyckel och kortsluta nere vid starten istället? Manligt och du får en trevlig kyss på morgonen.

Speciellt intressant blir det med växel i. Ännu roligare blir det med växel i plus högerstyrd bil. Jag har testat

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

klabbarpan
3 041 Inlägg
4 december 2014
DiwraZ skrev:
nixon89 skrev:

Speciellt intressant blir det med växel i. Ännu roligare blir det med växel i plus högerstyrd bil. Jag har testat

Kan tänka mig detta.

313 Inlägg
4 december 2014
Hahahahaha sorry, menade startmotorn... Satt i halv dvala. Tar och ändrar det.
Senast redigerat av Shotgun-Vix (4 december 2014)

Evildan
4 december 2014
Shotgun-Vix skrev:
Hahahahaha sorry, menade startmotorn... Satt i halv dvala. Tar och ändrar det.

lol

One Man Clan
4 287 Inlägg
4 december 2014
nixon89 skrev:

Slickade du på blocknyckeln samtidigt då tongue ? att han skulle kunna bränna sig är väl en sak men 12 volt harmlöst så länge han inte stoppar grejerna i munnen lol

Sök