3726
Sök

Trimmad B230F som inte går helt hundra.

16 Inlägg
11 december 2014
Trådstartare
#1
Jag har en trimmad volvo B230F som inte går riktigt helt hundra. Det som är gjort med motorn är:

Blocket ska vara enligt förra ägaren nyrenoverat med nya lager och kolvringar.
405 topp som är portad och planad runt 2-2,5mm av Junkworx.
46/38 ventiler med dubbla ventilfjädrar.
Junkworx 2-3 kamaxel.
Omsvetsat 16V insug med 3" spjäll och hemmabyggd 3" lmm.
Hemmabyggd fuelrail med bränsletrycksregulator.
Lättat svänghjul.

Den går ojämnt och har dålig respons, tycker den går lite bättre på höga varv men inte på låga varv.
Jag fick svar senast jag la ut en likadan tråd att jag skulle testa med original lmm då jag kör med original spridare, och det har jag gjort och det är ingen skillnad.

Jag har gnista,bensin och bra med komp men han går ändå ojämnt. Känns att det kan vara nått lurt med 4 cylindern då jag har dragit ut spridarkontakterna en efter en när motorn har varit igång och på 4:ans spridare så händer inget med varvtalet när jag lossar kontakten.

Tacksam för svar!

hej

786 Inlägg
11 december 2014
#2
kan ju bra hända Cylinder 4 är slut.. Kompmäta?

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

16 Inlägg
11 december 2014
Trådstartare
#3
jag har kompmätt och alla cylindrar har bra med komp.

hej

8 267 Inlägg
11 december 2014
#4
Provat att byta 4'ans spridare?


16 Inlägg
11 december 2014
Trådstartare
#5
Nej det har jag inte gjort faktiskt, men jag har tagit loss bränslebryggan och haft varje spridare i varsin flaska och kört på starten för att se ifall nån utav spridarna flödar konstigt men alla ser ut att flöda likadant. Men jag kan ju alltid prova att byta spridare ändå och se.

hej

Forummoderator
26 486 Inlägg
11 december 2014
#6
Tredje tråden med samma ämne och exakt samma topic..

Varför inte bara hålla sig till en..bara en tanke?

I övrigt - vad kör du med för kamrem?
Hur är tändningen ställd?
Kör du med ställbart drev?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

16 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
#7
Gjorde en till tråd pga. Att jag inte fick något svar efter ett tag på dom andra två?.

Jag kör med original kamrem.
tändningen är inställd i 0 läge som de ska stå original.
Ja jag kör med ställbart kamdrevet då det är en omslipad kamaxel.

hej


Sök