Fartkamera - Norge - Kan inte identifiera föraren! Kommer jag undan?

nikotino ///R-Rated
3 februari 2015 · 518 Inlägg

it_mutt skrev:

nikotino skrev:

it_mutt skrev:

Nej, med tanke på att du undrade "-hur ser mina chanser ut?", så var du inte nyfiken på utredningsteknik, utan huruvida du skulle komma undan eller inte.

Så nej, det är uppenbarligen inte en fråga om moral...

Exakt, hur ser mina chanser ut?!
- Inte "vad är rätt och vad är fel".

"Människor som predikar om moral har en tendens att genom andras ord beskrivas som hycklare"

Men du som verkar vara en duktig och otroligt ansvarsfull person ringer säkert och anmäler dig själv när du kommer på att du legat lite väl tungt på gasen. Patetiska jävel! lol

Att fråga hur goda chanser du har att undkomma ett straff för en gärning som du begått, blir per automatik en fråga om moral (och i förlängningen etik).

Men jodå, du verkar ju fullt frisk i huvudet iaf....

Hellre sjuk i huvudet än hycklare. smile

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Muttley
3 februari 2015 ·

Men är du inte hycklaren här?  Du vet inte vilket väderstreck Norge ligger på och du hanterar inte att ringa ett telefonsamtal för att fråga.

Sen om du använder en sökmotor kommer du dessutom hitta minst 40 trådar

nikotino ///R-Rated
3 februari 2015 · 518 Inlägg

tkd_rille skrev:
Men är du inte hycklaren här?  Du vet inte vilket väderstreck Norge ligger på och du hanterar inte att ringa ett telefonsamtal för att fråga.


Sen om du använder en sökmotor kommer du dessutom hitta minst 40 trådar

Det blir säkert kanoners wink

Ehh va fan jag offrar 1 minut och ger dig lite svar så att du blir tillfredsställd.
Du kan behöva lite hjälp känner ja smile

* Allt som står skrivet är inte sant, jag vet precis vart Norge ligger.
* Jag har ringt, jag har sökt och jag frågar mig omkring.
* Du förstår när du söker efter ett svar så skall du inte nöja dig med att kolla en källa.

Hade du något annat värdefullt du ville dela med dig av - som stämmer? smile


Edit: Nästan 7 200 inlägg, herre! Tänkt om du hade investerat den tiden på nått vettigt. lol

Senast redigerat av nikotino (3 februari 2015)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Blockerad
3 februari 2015 · 73 Inlägg

Har en bekant som kör lastbil i Norge som ofta hamnar på bild i fartkameror.
Han river breven från Norska polisen avsett.
När svenska polisen blandas in svarar han inte i telefon när dom ringer och öppnar inte när dom knackar på dörren. Efter ett tag tröttnar dom, jag tror inte han betalt några böter någon gång.
Hoppas du är nöjd med nya bilen=)

nikotino ///R-Rated
3 februari 2015 · 518 Inlägg

EddE93 skrev:
Har en bekant som kör lastbil i Norge som ofta hamnar på bild i fartkameror.
Han river breven från Norska polisen avsett.
När svenska polisen blandas in svarar han inte i telefon när dom ringer och öppnar inte när dom knackar på dörren. Efter ett tag tröttnar dom, jag tror inte han betalt några böter någon gång.
Hoppas du är nöjd med nya bilen=)

Det låter som att han är en veteran tongue
Det blir nog så att jag får göra rätt för mig denna gången och samla på mig lite pluspoäng så att jag kan sprida ett par moraliska ord till mina medmänniskor senare. tongue

Tack, bilen höll hela vägen hem så jag e nöjd smile

Senast redigerat av nikotino (3 februari 2015)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Mervolic Yawn...
3 februari 2015 · 3 151 Inlägg

nikotino skrev:

Lelle9-5 skrev:
Jag körde kompisens bil i Norge , och han fick hem en bild på bilen med honom som passagerare och jag som körde
han nekade till att han kände mig, bilden skickades till hans lokala polis kontor och han blev förhörd , Men han nekade till att han viste vem jag var , så det blev avskrivet , Vad ska dom göra , ta kontakt med dom och förklara att du inte har en aning om vem som haft bilen , Jag tvivlar att dom går vidare med sådana småsaker ! men är inte säker i dit fall cool

Detta är svar jag sökte efter. Tack!

Så mitt svar, att du skulle neka till att personen som körde inte är bekant med dig, var orelevant menar du? Dock kvarstår ju ditt problem, Lelle9-5s kompis körde bilen och han var identifierad som den som satt bredvid. Du sitter i bilen som förare, så gör dom en utredning är det ju rätt lätt att identifiera dig om du syns på bilden.

Mervolic Yawn...
3 februari 2015 · 3 151 Inlägg

EddE93 skrev:
Har en bekant som kör lastbil i Norge som ofta hamnar på bild i fartkameror.
Han river breven från Norska polisen avsett.
När svenska polisen blandas in svarar han inte i telefon när dom ringer och öppnar inte när dom knackar på dörren. Efter ett tag tröttnar dom, jag tror inte han betalt några böter någon gång.
Hoppas du är nöjd med nya bilen=)

Haha, även jag har en bekant som uppför sig likadant. Det verkar sorgligt nog fungera.

Gide
4 februari 2015 · 170 Inlägg

nikotino skrev:
Jaha, jag passerade Norge när jag var och köpte en bil, en kamera fångade mig på 81km/h på 70-väg.
Nu har jag fått hem papper från Norska polisen, text som jag inte kan tyda, så som rättigheter etc.
De lyckades inte att identifiera mig som förare. Jag fick även med en blankett där jag skulle skriva upp förarens uppgifter.

Nu till frågan.
Jag köpte bilen samma dag.
Dom har inte mig på bild.

- Hur ser mina chanser ut? cool

Någon som vet vad det är som gäller där nere? Jag har läst om "ägaransvar", någon som VET?

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHhhHHhhhh HÅLL käften påre, innan jag KLAPPA te dej pojkvaskel! lol
CAR KURAGE?!?! GAAAAODIS?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 februari 2015 · 3 730 Inlägg

Gide skrev:

nikotino skrev:
Jaha, jag passerade Norge när jag var och köpte en bil, en kamera fångade mig på 81km/h på 70-väg.
Nu har jag fått hem papper från Norska polisen, text som jag inte kan tyda, så som rättigheter etc.
De lyckades inte att identifiera mig som förare. Jag fick även med en blankett där jag skulle skriva upp förarens uppgifter.

Nu till frågan.
Jag köpte bilen samma dag.
Dom har inte mig på bild.

- Hur ser mina chanser ut? cool

Någon som vet vad det är som gäller där nere? Jag har läst om "ägaransvar", någon som VET?

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHhhHHhhhh HÅLL käften påre, innan jag KLAPPA te dej pojkvaskel! lol
CAR KURAGE?!?! GAAAAODIS?

Dom där svamparna du käkar bör du låta bli. Va är det för ett inlägg? Käft på dig själv

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Hermansson
4 februari 2015 · 235 Inlägg

hahaha fy fan, läste några inlägg på första sidan o misstänkte direkt att det skulle spåra.
Folk är så förbannat tråkiga, speciellt paragrafryttare o moralkärringar. Detta är ett bilforum.
Dom allra flesta kör någon gång för fort, och ibland fastnar man i en fartkamera. Och det är väl klart, vem fan skulle inte vara glad över att slippa betala en bot? Klart man försöker, finns roligare grejer o lägga pengar på

puss o kram
bilintresserad med båda fötterna på jorden

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
it_mutt Avstängd
4 februari 2015 · 10 388 Inlägg

nikotino skrev:

it_mutt skrev:

nikotino skrev:
Exakt, hur ser mina chanser ut?!
- Inte "vad är rätt och vad är fel".

"Människor som predikar om moral har en tendens att genom andras ord beskrivas som hycklare"

Men du som verkar vara en duktig och otroligt ansvarsfull person ringer säkert och anmäler dig själv när du kommer på att du legat lite väl tungt på gasen. Patetiska jävel! lol

Att fråga hur goda chanser du har att undkomma ett straff för en gärning som du begått, blir per automatik en fråga om moral (och i förlängningen etik).

Men jodå, du verkar ju fullt frisk i huvudet iaf....

Hellre sjuk i huvudet än hycklare. smile

Fast vem här i tråden har hycklat menar du?

Att jag inte ringer och anmäler mig själv har inget med hyckleri att göra. Hyckleri, i just detta fall, hade varit att säga åt dig att betala din räkning/göra rätt för dig och samtidigt ha en "egen tråd" där man försöker undkomma en bot.

Använd inte ord du inte förstår och/eller behärskar.

- - - -

Hermansson skrev:
hahaha fy fan, läste några inlägg på första sidan o misstänkte direkt att det skulle spåra.
Folk är så förbannat tråkiga, speciellt paragrafryttare o moralkärringar. Detta är ett bilforum.
Dom allra flesta kör någon gång för fort, och ibland fastnar man i en fartkamera. Och det är väl klart, vem fan skulle inte vara glad över att slippa betala en bot? Klart man försöker, finns roligare grejer o lägga pengar på

puss o kram
bilintresserad med båda fötterna på jorden

Skillnaden är att det just finns en skillnad.



Att anse att man ska "göra rätt för sig" (ex.vis betala en bot och som ett exempel på moral), har inget att göra med huruvida man kör för fort ibland. Och nu handlar inte tråden om "kör du för fort ibland?" utan att få reda på hur stora chanser man har att undkomma sitt straff/att göra "rätt för sig".

Med din tankegång kan vi alltså då konstatera, utifrån vad du skriver, att du anser att det inte finns någon moral bland bilfolk (detta är ju ett bilforum, här ska vi inte prata moral).

Att det finns roligare saker att lägga pengarna på än en fortkörningsbot må vara hänt. Men, kör man för fort får man vara redo att "stå för det".

Senast redigerat av it_mutt (4 februari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Gide
4 februari 2015 · 170 Inlägg

DiwraZ skrev:

Gide skrev:

nikotino skrev:
Jaha, jag passerade Norge när jag var och köpte en bil, en kamera fångade mig på 81km/h på 70-väg.
Nu har jag fått hem papper från Norska polisen, text som jag inte kan tyda, så som rättigheter etc.
De lyckades inte att identifiera mig som förare. Jag fick även med en blankett där jag skulle skriva upp förarens uppgifter.

Nu till frågan.
Jag köpte bilen samma dag.
Dom har inte mig på bild.

- Hur ser mina chanser ut? cool

Någon som vet vad det är som gäller där nere? Jag har läst om "ägaransvar", någon som VET?

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHhhHHhhhh HÅLL käften påre, innan jag KLAPPA te dej pojkvaskel! lol
CAR KURAGE?!?! GAAAAODIS?

Dom där svamparna du käkar bör du låta bli. Va är det för ett inlägg? Käft på dig själv

ÄÄÄÄÄÄÄÄhhhhHHHHhhhHhhh det e bah reeeeeeesa påsej!!

IceEyes Varningar: För många..
4 februari 2015 · 2 552 Inlägg

Hermansson skrev:
hahaha fy fan, läste några inlägg på första sidan o misstänkte direkt att det skulle spåra.
Folk är så förbannat tråkiga, speciellt paragrafryttare o moralkärringar. Detta är ett bilforum.
Dom allra flesta kör någon gång för fort, och ibland fastnar man i en fartkamera. Och det är väl klart, vem fan skulle inte vara glad över att slippa betala en bot? Klart man försöker, finns roligare grejer o lägga pengar på

puss o kram
bilintresserad med båda fötterna på jorden

100% medhåll från min sida. Självklart vidtar man in i det sista alla tänkbara realistiska åtgärder för att slippa stå för det man har gjort och betala böterna smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
torpis Forummoderator
4 februari 2015 · 10 572 Inlägg

Lekstugan stängs härmed...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang