6506
Sök

Volvo s80 2002 - Ingen gnista, hjälp!

10 Inlägg
7 februari 2015
Trådstartare
Hej!

Jag har en Volvo s80 av 2002 årsmodell, den vägrar starta!

Allting började med att den fellarmade "Fel i bilens avgasreningssystem" bilen gick bra men jag ville få bort meddelandet och testade att resera bilen genom att koppla bort batteriet i 15 min. När jag sedan skulle starta bilen igen så var felmeddelandet borta men bilen vägrar starta!

Maskinellt så verkar allting fungera bra, den får bensin och motorn låter bra när den går runt men den bara vägrar starta men det kommer ingen gnista!

Fruktansvärt tacksam om någon har lite förslag med vad vi kan testa! Vi har bytt batteri, nya tändstift och även försökt bogsera igång bilen utan resultat

Uppdatering: Nu visar den felmedelandet på AC, Larmet samt något med fläkten?
Tack på förhand!
Senast redigerat av Critron (7 februari 2015)

6 716 Inlägg
7 februari 2015
Kan ju vara värt att läsa ut felkoderna på bilen.

De/Dem

10 Inlägg
7 februari 2015
Trådstartare
Malheus skrev:
Kan ju vara värt att läsa ut felkoderna på bilen.

Då återstår bara att lämna in bilen dvs?

6 716 Inlägg
7 februari 2015
Om du eller någon du känner inte har tillgång till en felkodsavläsare, ja.

Kan vara enklare saker så som kamaxellägesgivare, vevaxelgivare ovs.. Men billigare att kolla felkoder så man vet vars man ska börja.

De/Dem

10 Inlägg
7 februari 2015
Trådstartare
Malheus skrev:
Om du eller någon du känner inte har tillgång till en felkodsavläsare, ja.

Kan vara enklare saker så som kamaxellägesgivare, vevaxelgivare ovs.. Men billigare att kolla felkoder så man vet vars man ska börja.

Okej tack för hjälpen! Ska lämna in den på en el firma för bilar!

4 593 Inlägg
7 februari 2015
behöver inte vara en "el firma" för bilar,dom flesta bilverkstäder bör nog kunna läsa av en volvo...från de ena till det andra,var finns du? många här har läsare..

10 Inlägg
7 februari 2015
Trådstartare
zzr94092 skrev:
behöver inte vara en "el firma" för bilar,dom flesta bilverkstäder bör nog kunna läsa av en volvo...från de ena till det andra,var finns du? många här har läsare..

Jag finns i Norrköping, om någon nu har en sådan dator och känner för att tjäna en liten slant så är jag intresserad!

Sök