Besiktningen tyckte att bilen gick för bra fick 2:a

Olsson_940
13 februari 2015 · 39 Inlägg

Tja! Var hos bilprovningen idag och besiktade bilen. Allt gick perfekt tills de provkörde. De menade på att bilen gick för bra och gav mig en 2:a. Står såhär på pappret:

(EG: 6.1.9) Ändring: motor, återställande alt. reg.bes

Vad gör jag nu? Har ställbar wg, chippad bränslebox, 3" system hela vägen med 3" sportkat (200cells) och öppet filter. Frågade gubben vad jag har ändrat eftersom att de klagade men det kunde han inte svara på. Om jag byter wg:n och sätter i originalchip så kan jag ju inte bevisa att jag har ändrat tillbaka till original effekt. Avgasvärden och allt annat var bra.

TimeJudge
13 februari 2015 · 183 Inlägg

Din Bil är ju helbilsgodkänd så du får ju inte ändra nått igentligen.
Det är nog det som sätter stop för din bil.
Dock brukar dom inte vara så jävliga.

Det är inte laddet som dödar.
nixon89 klabbarpan
13 februari 2015 · 3 041 Inlägg

Dit med alla original grejjer igen och in med bilen återigen. Tråkigt att åka på en sådan nitisk jävel. Men det är ju som timejudge säger, bilen är helbilsgodkänd så du får igentligen inte pilla alls på sådant. Och bra bör den ju gå då den helt klart är trimmad wink

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
-jimmy
13 februari 2015 · 377 Inlägg

Tråkigt att du åkte på en sån tråkig typ..
Där jag brukar besikta så tycker dom bara det är roligt när man har en lite större snurra o så. wink

Olsson_940
13 februari 2015 · 39 Inlägg

Håller på att sätta dit luftburken, wg:n och chippet nu. Vafan kan ju inte byta ut avgassystemet till original igen. De klagade inte på ljudet eller avgasvärdena. Vad tror ni om detta? Ingen som har nått tips på en bilprovning utan sura gubbjävlar som anser att original är bättre? Sen så ska de la köra lugnt runt byggnaden och inte pressa bilen för att kolla om den är trimmad?

-jimmy
13 februari 2015 · 377 Inlägg

Följ med besiktningsteknikern när han eller hon ska ta sig en tur, vet om en del som gör det.

Benni86
13 februari 2015 · 167 Inlägg

-jimmy skrev:
Följ med besiktningsteknikern när han eller hon ska ta sig en tur, vet om en del som gör det.

Jag åker alltid med och är alltid med hela tiden när dom besiktigar. Dom har aldrig något emot det.

Ovesund
13 februari 2015 · 143 Inlägg

Sänk laddet till 0.1bar och dit med luftburken så lär det gå bra.

De ser knappast ditt chip eller wg stång, ingen ide att byta det.

Gör inget om den går lite fett pga annat chip och lågt ladd eftersom de redan avgasprovat den.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
13 februari 2015 · 3 730 Inlägg

Besikta i Vara är alltid bra att ha att göra med. Aldrig varit med om att de bråkar om skitsaker. Här i Lidköping är de flesta bra och rättvisa utan paragrafrytteri. Däremot åker jag aldrig mer till Bilprovningen i Skara. Det är en ansamling bakåtsträvande sura gubbjävlar som inte unnar någon att ha fräcka bilar. Helt rabbiata är dom där. De sätter med glädje 2a med återbesök för slitet torkarblad påpassargerarsidan.

Men som sagt tidigare. Dit med luftburk och ställ ner laddtrycket så går det nog bra. Åk aldrig dit igen

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 februari 2015 · 14 058 Inlägg

generall33 skrev:
Tja! Var hos bilprovningen idag och besiktade bilen. Allt gick perfekt tills de provkörde. De menade på att bilen gick för bra och gav mig en 2:a. Står såhär på pappret:

(EG: 6.1.9) Ändring: motor, återställande alt. reg.bes

Vad gör jag nu? Har ställbar wg, chippad bränslebox, 3" system hela vägen med 3" sportkat (200cells) och öppet filter. Frågade gubben vad jag har ändrat eftersom att de klagade men det kunde han inte svara på. Om jag byter wg:n och sätter i originalchip så kan jag ju inte bevisa att jag har ändrat tillbaka till original effekt. Avgasvärden och allt annat var bra.

Ta bort det synliga "trimmet" så tror jag att det ska gå bra. Säger som någon annan sa....eftersom bilen är helbilsgodkänd så får du inte göra ett skit. Men jag tycker inte det spelar så stor roll så länge avgasvärdena är bra. So whats the problem? Det är ju bara häftigt med lite fläsk i motorn.

Lycka till!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
JonasK -.-
13 februari 2015 · 383 Inlägg

Som sagt, tråkigt med nitiska bes-killar.
Jag var dock med om raka motsatsen med en småtrimmad turbobil jag haft.
När han kom tillbaka efter provkörningen som var lite längre än vanligt så sa han bara att den här gick bättre än de flesta andra  big_smile

Ska tilläggas att den bilen inte var helbilsgodkänd.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang