1675
Sök

Saab 9-3 går som en gamal kärring på bruna bönor

13 Inlägg
16 februari 2015
Trådstartare
hallå big_smile nu e det så här att jag kollat överallt efter en förklaring på mitt fel. jag äger en saab 9-3 ver 1 och trimmad med stage 3 kit och har nyligen byt turbo.

nu till mitt problem min Saab rycker som attan särskilt när jag växlar eller kommer ner i låga varv sedan till det andra är att när turbon kommer upp i ca 0.5 bar så börjar bilen spotta o hosta och smäller som bara attan i avgassystemet och emellanåt dör den när jag lägger den i friläge. sen när bilen är varm så rycker det ur oljelocket sad

jag har kollat intercoolern och jag har ny topp på den och ny växellåda och har kollat vevhusventilationen och byt slangar och kollat så att magnet ventilen fungerar och byt slangarna till den. och nytt 3 tums avgassystem med race katt på. som jag byte precis efter turbo bytet. men bilen går endå som en gammal kärring som ätit bruna bönor. kan lägga till att när bilen spottar så börjar motor lampan o blinka.

så vad i hela friden kan det vara?hmm har tänkt på tänd kassetten men det hela värkar lite mycket för bara den eller har jag fel?hmm

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
16 februari 2015
När "motorlampan" blinkar så är det katalysatorskadliga misständningar, dvs det missar ordentligt!

Byt tändkassett och stift (NGK BCPR7ES-11) är steg ett.
Läs även ut felkoderna för att se om det ligger flera koder än bara missarna...
Senast redigerat av Echonator (16 februari 2015)

Sök