Problem med ms2 v3

jjohnj
10 januari 2015 · 45 Inlägg

jag har köpt megasquirt2 v3 till min b230ft motor. Jag köpte också en färdig kabelhärva som var till 4cylindriga motorer med givare och allt. jag har 60-2 som triggerhjul. Jag har monterat allt men när jag skulle mappa så får jag ingen signal från vr givren till boxen. Jag har kollat så att vr givaren är hel och de är den men när jag vrider på nyckeln så får jag inget utslag på datorn. Någon som vet vad felet kan vara?

amazonsimme
10 januari 2015 · 303 Inlägg

jjohnj skrev:
jag har köpt megasquirt2 v3 till min b230ft motor. Jag köpte också en färdig kabelhärva som var till 4cylindriga motorer med givare och allt. jag har 60-2 som triggerhjul. Jag har monterat allt men när jag skulle mappa så får jag ingen signal från vr givren till boxen. Jag har kollat så att vr givaren är hel och de är den men när jag vrider på nyckeln så får jag inget utslag på datorn. Någon som vet vad felet kan vara?

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=37294

jjohnj
11 januari 2015 · 45 Inlägg

Jag har läst dedär men problemet är när jag vrider så startmotorn går så får jag inge varvtal i MT.

amazonsimme
11 januari 2015 · 303 Inlägg

jjohnj skrev:
Jag har läst dedär men problemet är när jag vrider så startmotorn går så får jag inge varvtal i MT.

Är boxen gjord för din typ av givare?  Vr / hall ? 
Kopplat allt rätt?
Uppdaterat boxen med mjukvaror?
Då ska du bara ställa in "pottarna" i boxen (dom blåa) som beskrivs i länken ovan..

Senast redigerat av amazonsimme (11 januari 2015)

ExtremeBoost
11 januari 2015 · 312 Inlägg

Testa att vända på kablarna till givaren

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
jjohnj
11 januari 2015 · 45 Inlägg

amazonsimme skrev:

jjohnj skrev:
Jag har läst dedär men problemet är när jag vrider så startmotorn går så får jag inge varvtal i MT.

Är boxen gjord för din typ av givare?  Vr / hall ? 
Kopplat allt rätt?
Uppdaterat boxen med mjukvaror?
Då ska du bara ställa in "pottarna" i boxen (dom blåa) som beskrivs i länken ovan..

Boxen är gjord för vr givare, allt ska vara rätt kopplat och boxen är uppdaterad med mjukvaror men har inte ställt in några pottar.

amazonsimme
11 januari 2015 · 303 Inlägg

jjohnj skrev:

amazonsimme skrev:

jjohnj skrev:
Jag har läst dedär men problemet är när jag vrider så startmotorn går så får jag inge varvtal i MT.

Är boxen gjord för din typ av givare?  Vr / hall ? 
Kopplat allt rätt?
Uppdaterat boxen med mjukvaror?
Då ska du bara ställa in "pottarna" i boxen (dom blåa) som beskrivs i länken ovan..

Boxen är gjord för vr givare, allt ska vara rätt kopplat och boxen är uppdaterad med mjukvaror men har inte ställt in några pottar.

"pott" = potentiometer
Det är ju det du får göra.  Hur du gör står i länken jag skickade i första inlägget, scrolla ner en bit på sidan bara.

Senast redigerat av amazonsimme (11 januari 2015)

MrMuffiN
17 februari 2015 · 45 Inlägg

Är det en vr givare du har så det inte är någon hall givare då? Är den en vr givare så kanske avståndet mellan givaren o hjulet för långt emellan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang