3643
Sök

Volvo S70 sänkning Eibach ELLER LESJÖFORS

12 Inlägg
19 februari 2015
Trådstartare
hej min s70 behöver ett nytt chassi som består av Bilstein B4 dämpare och nya strut lager och vad annat lyssna på MÄN vill ha det ner, plus lite fastare chassi mitt val är mellan Eibach pro kit 30mm eller LESJÖFORS 40mm men vad ska du väljer har såg rutnät tunn och det finns verkliga meningsskiljaktigheter så hoppas att kanske man är här som har sänkt ett 850 / x70 och kan säga att bara fjädrarna passar riktigt bra för min bil är väldigt mycket i röven, särskilt under belastning, medan framsidan som en 4x4 Landcruiser smile sedan ofcause som det är bara kanske något kilformade medan det fortfarande kan tolerera lasten bakom någon som kan hjälpa?

tack på förhand gratulations nicklas:)smile

193 Inlägg
19 februari 2015
Vill du ha lite styvare chassi så tror jag inte att Lesjöförs blir bästa val, ja dem är styvare än org, men jämfört med H&R så är dem mjukare. Själv kör jag med H&R bak och Lesjöförs fram, blir ganska bra balans då bilen blir lite styvare bak och mjukare fram. Har inte kört med Eibach så kan inte jämföra dem, men tycker inte att Lesjöförs är dåliga på nå sätt, bilen blir bra mycket styvare jämfört med org, men komforten är kvar, samt är bra mycket billigare än H&R och Eibach. smile
Senast redigerat av BornZombie (19 februari 2015)

Sök