Bränslefilter på 740 vill inte bli tätt

motorraZ
11 februari 2015 · 578 Inlägg

DiwraZ skrev:

meksara skrev:

DiwraZ skrev:

Då får du va så vänlig att förklara... Eller ja... Gör vad du vill men starta inte en ny tråd när det strular

bla bla bla

Korkad va ordet... Så du tänker klippa anslutningarna som finns på bilen och montera det länkade filtret? Varför inte göra på rätt sätt? Säger bara stackars bil att ha en så oseriös människa som ägare.... Suck

Håller med diwraZ till 100 %!
Köp ett filter som ska vara där och sätt dit. Köp en ny banjo och nya kopparbrickor

meksara Avstängd
18 februari 2015 · 18 Inlägg

motorraZ skrev:

DiwraZ skrev:

meksara skrev:

bla bla bla

Korkad va ordet... Så du tänker klippa anslutningarna som finns på bilen och montera det länkade filtret? Varför inte göra på rätt sätt? Säger bara stackars bil att ha en så oseriös människa som ägare.... Suck

Håller med diwraZ till 100 %!
Köp ett filter som ska vara där och sätt dit. Köp en ny banjo och nya kopparbrickor

I vilket syfte? Kaktrolls tips funkade bra annars.

motorraZ
18 februari 2015 · 578 Inlägg

meksara skrev:

motorraZ skrev:

DiwraZ skrev:

Korkad va ordet... Så du tänker klippa anslutningarna som finns på bilen och montera det länkade filtret? Varför inte göra på rätt sätt? Säger bara stackars bil att ha en så oseriös människa som ägare.... Suck

Håller med diwraZ till 100 %!
Köp ett filter som ska vara där och sätt dit. Köp en ny banjo och nya kopparbrickor

I vilket syfte? Kaktrolls tips funkade bra annars.

För att original fungerar ju hur bra som helst? Varför hålla på att klippa och klistra en massa ?

volvo-93
19 februari 2015 · 625 Inlägg

Originalet passar bara, för slangen mellan motorn och filtret är gjort i plast invändigt för det höga bränsletrycket och den går inte klämma dit på ett annat skit filter.

Senast redigerat av volvo-93 (19 februari 2015)

antesacc
19 februari 2015 · 84 Inlägg

Hänt mig på 2 bilar nu att själva banjoanslutningen har rostat ett minihål i. Bytte bryckor 4 ggr innan jag insåg detta. även så slant jag med blocknyckel en gång på filtret som man ska hålla emot med o även då gjorde hål i sjävla filtret..

Så om de är banjon ( inte själva bulten alltså ) Så äre lika bra o köpa ett sådant filter som nämndes tidigare o dit med ny slang till motor o slangklämma. spelar inge roll vad du har för filter lr anslutningar så länge de blir tätt o fint.. Fattar inte varför alla börjar bråka om de.. speciellt på en gammal sketen volvo.. lika gärna o skippa filtret wink

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
19 februari 2015 · 3 730 Inlägg

antesacc skrev:
Hänt mig på 2 bilar nu att själva banjoanslutningen har rostat ett minihål i. Bytte bryckor 4 ggr innan jag insåg detta. även så slant jag med blocknyckel en gång på filtret som man ska hålla emot med o även då gjorde hål i sjävla filtret..

Så om de är banjon ( inte själva bulten alltså ) Så äre lika bra o köpa ett sådant filter som nämndes tidigare o dit med ny slang till motor o slangklämma. spelar inge roll vad du har för filter lr anslutningar så länge de blir tätt o fint.. Fattar inte varför alla börjar bråka om de.. speciellt på en gammal sketen volvo.. lika gärna o skippa filtret wink

Det var nog bland det med idiotiska jag läst. Pissa och gå och lägg dig. Man ska inte hålla på och tatta med hemmapul på viktiga detaljer på en bil. Läckande bensin och varm motor är en jättedålig kombo...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
volvo-93
19 februari 2015 · 625 Inlägg

Det är minst 3 bar bränsletryck sprutar rätt rejält om fuskbygget går sönder, Original filtret tar kanske 15 min att byta vad är problemet??? Skapa ingen tråd här om du inte lyssnar på oss. Man ska aldrig fuska på en bil blir bara problem i framtiden.

Senast redigerat av volvo-93 (19 februari 2015)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
19 februari 2015 · 3 730 Inlägg

volvo-93 skrev:
Det är minst 3 bar bränsletryck sprutar rätt rejält om fuskbygget går sönder, Original filtret tar kanske 15 min att byta vad är problemet??? Skapa ingen tråd här om du inte lyssnar på oss.

Problemet är att det finns dumsnåla individer med centralplacerad tumme som inte begriper bättre. Denna typ av männsika har inte med bilar eller annan teknik att göra. Frimärkssamling eller något i den stilen bör dessa spilla sin tid på...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
19 februari 2015 · 3 730 Inlägg

volvo-93 skrev:
Jo sant finns många här som inte vet vad dom pratar om wink

Man får va okunnig men då ställs krav på denne att vara ödmjuk och lyhörd

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang