Volvo 965 16v turbo

B14sK
22 februari 2015 · 41 Inlägg

Hejsan!

Jag har varit och kollat på en Volvo 965 2.0 16v turbo Italien import. Det är bestämt att jag ska köpa den och har ganska stora planer för den men tänkte höra lite vad ni andra tycker. Tycker ni att man ska renovera den till orginal skick eller tycker ni att jag borde fixa den som jag själv vill ha den? Och är det någon som har nån idé om hur mycket dom kan vara värda i fint skick? smile

Tack på förhand!

/ Jonathan

Glesmark
22 februari 2015 · 1 938 Inlägg

Hade gjort så den passade mina behov, värdesättning är sjukt svårt, något är ju som man säger, aldrig mer värt än vad någon vill betala för det.

Men i "mint condition" är min gissning att du kanske kan få 10-40 000 kr nånstans om du säljer den på Blocket?
Är det en fullutrustad originalbil i toppskick med 100 mil på mätaren så får du en betydligt stadigare summa.

Mack Forum- och sitemoderator
22 februari 2015 · 26 149 Inlägg

B14sK skrev:
Hejsan!

Jag har varit och kollat på en Volvo 965 2.0 16v turbo Italien import. Det är bestämt att jag ska köpa den och har ganska stora planer för den men tänkte höra lite vad ni andra tycker. Tycker ni att man ska renovera den till orginal skick eller tycker ni att jag borde fixa den som jag själv vill ha den? Och är det någon som har nån idé om hur mycket dom kan vara värda i fint skick? smile

Tack på förhand!

/ Jonathan

Förlåt men..det där lät väl ändå ganska dumt?
Det är dina val, ditt val av bil och det är du som ska köra/bruka/meka med den.
Visst, vill du ha smakråd eller tips om vad du kan göra, vänd dig till forumet, men du kommer bara bli besviken i långa loppet om du låter andra som inte ens känner dig som person bestämma vad du ska göra med din egen bil.

Personligen hade jag försökt hålla den original om jag hade köpt mig en dylik bil, för sådana växer inte på träd längre. Men det är jag. Vad du väljer, det väljer du slutligen bara själv.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
B14sK
22 februari 2015 · 41 Inlägg

Absolut tänker jag göra som jag själv vill men ville bara ha lite info om vad andra tycker, finns ju vissa som är stenhårda på att dom ska va orginal osv.. Tack för svaren iallafall!

Mack Forum- och sitemoderator
22 februari 2015 · 26 149 Inlägg

B14sK skrev:
Absolut tänker jag göra som jag själv vill men ville bara ha lite info om vad andra tycker, finns ju vissa som är stenhårda på att dom ska va orginal osv.. Tack för svaren iallafall!

I min värld finns det inte så mycket annat som är mumsigare än en originalvagn med massor av udda och speciella originaltillbehör. Men det är min det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
nixon89 klabbarpan
23 februari 2015 · 3 041 Inlägg

En äkta 2.0 16v är ju inte direkt vanliga nu smile tror original skick är det bästa om du vill hålla värdet smile

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
B14sK
23 februari 2015 · 41 Inlägg

Okej smile vi får se hur jag gör, som jag känner nu så vill jag "face lifta" den med front och bakstöt från nya 960/v-s90 smile men ännu en gång tack för svaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang